2015-2016

Heijen A1 - Gassel A2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Heijen A1 - Gassel A2 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 27 februari 2016. De uitslag van de wedstrijd was 1-5.

Gassel A2 begint sterk aan voorjaarsreeks
  |  Auteur: Frans van Swam (leider Gassel A2)  |

In de tweede minuut was er een ongevaarlijke Heijense aanval. De Gasselse doelman kwam uit. Door miscommunicatie werd de bal door de verdediging niet ver genoeg weggetrapt en deze viel voor de voeten van een Heijense speler die deze vervolgens over Sjors Cuppen lobde. De Gasselnaren hadden vrij snel een antwoord klaar. De door- en drukzettende van Pieter van Bommel werkte zich door vijf man en tien aanslagen en behield het overzicht. Met een splijtende pass speelde hij Kacper Broekman vrij die beheerst van links inkwam en de 1-1 in schoot. Een afstandsschot van Dirk van Spijk werd met moeite gekeerd door de keeper. Daarna ving Pieter van Bommel een uittrap van de keeper op en na een één-tweetje stond hij op de rand zestien. Zijn schot werd met veel moeite gekeerd door de keeper. Ook een inglijdende bal van Jochem Baltussen ging helaas net tegen de goed uitkomende keeper. Vervolgens was het wel raak. Na een dieptepass van Kacper Broekman op rechts liep de goed opkomende Cas van Houtum twee verdedigers eruit en scoorde hij beheerst in de linkeronderhoek. Daarna speelde Rens Rooyackers zijn tegenstander uit, maar schoot hij vanaf 25 meter net voorlangs.

In het begin van de tweede helft drukte Heijen A1 en moest Gassel A2 weer wakker worden. Een schot van de thuisploeg werd door doelman Sjors Cuppen met een uitstekende zweefduik gered. Na goed doorzetten van Pieter van Bommel en Max van Swam scoorden ze in tweede instantie, maar de goal werd afgekeurd ondanks dat er twee man van Heijen A1 op de lijn lagen. Vlak daarna een splijtende pass van Kacper Broekman op de kruisende Lars Wouters die zich zo vrij voor de goal zette en super beheerst de bal laag in de goal schoof, dus 1-3. Aan de andere kant een vrije trap van Heijen A1 vanaf twintig meter die door Sjors Cuppen uit de kruising werd getikt. Kevin Siroen blokte goed de rebound. Vervolgens werd het 1-4. Pieter van Bommel gaf de bal voor vanaf links. Max van Swam kwam naar de bal en zette met mooie lichaamsbeweging twee Heijense verdedigers en de keeper in de wind, waarna de doorgaande bal werd ingeschoten door Lars Wouters. Gassel A2 ging goed door. Na balaanname draaide Max van Swam zich om en speelde hij de bal in één beweging door op de doorlopende Kacper Broekman. Hij schoot echter net naast. Na klutssituatie op het middenveld werd de verder uitstekende Daan Arts door zijn tegenstander weggezet, waarna deze vanuit rechts alleen op doelman Sjors Cuppen af stormde. Voordat hij kon schieten had de attent spelende Kevin Siroen hem vanaf links ingehaald en blokkeerde zijn schot. Goed druk zetten van Cas van Houtum en Max van Swam was de inleiding van de 1-5. Cas van Houtum maakte vervolgens een beweging buitenom en zette Max van Swam helemaal vrij voor de goal die daar wel raad mee wist. In de slotfase werd een eenvoudig gekregen penalty door penalty-killer Sjors Cuppen uit de hoek geplukt. Het laatste wapenfeit was een schot van afstand van Kacper Broekman dat via binnenkant kruising uit de goal ging. Al met al een goede wedstrijd waarin door alle spelers goed als team gespeeld hebben. Goed elkaar coachend en posities overnemend werden de eerste drie punten van dit seizoensdeel door Gassel A2 gewonnen.