2015-2016

Juliana Mill F2 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Juliana Mill F2 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 10 oktober 2015. De uitslag van de wedstrijd was 4-3.

Nipte uitnederlaag voor Gassel F1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 begon voortvarend en speelde vol op de aanval. Dit resulteerde in het begin van de wedstrijd in vier corners achter elkaar. Bij de derde corner had Gassel F1 pech nadat de bal via de paal langsging. Een afstandschot van Tjeu Josemanders werd gered door de keeper. Juliana Mill F2 op haar beurt schoot na een uitval ook langs. Daarna was het weer de beurt aan Gassel, een afstandschot van Gijs Thijssen belandde op de kruising. Direkt uit de tegenaanval scoorde Juliana Mill F2 de 1-0. Jur van de Heijden voorkwam vervolgens met een prima redding een ruimere achterstand. Ook Tygo van Deventer deed goed verdedigend werk en blokte een bal op het allerlaatste moment zodat het schot uiteindelijk langs ging en het een corner werd. Gassel F1 kreeg wel kansen en na een goede opgezette aanval door Tijn van Boekel die Tygo van Deventer op links wegstuurde, gaf deze de bal voor op Mike Poels die dit keer meedeed voor de geblesseerde Jasper van Acht en die het koelbloedig afrondde (1-1). Daarna nam Gassel F1 de leiding; Gijs Thijssen pikte de bal op het middenveld op en schoot hard de 1-2 binnen. De Gasselse formatie kreeg kansen om de voorsprong uit te bouwen. Na een pass van Tygo van Deventer schoot Gijs Thijssen net naast. Verder zag Tygo van Deventer zijn schot na een rush op het laatste moment door de keeper gekeerd.

In de tweede helft kreeg Gassel F1 opnieuw de kans op 1-3, maar nadat de doelman van Juliana de bal los liet bij een corner schoot Gijs Thijssen de bal via de keeper langs. Jur van de Heijden, in de tweede helft voetballend, verdedigde tezamen met Tjeu Josemanders goed en zorgde ervoor dat de gelijkmaker uitbleef. Gassel F1 kreeg het gaandeweg de wedstrijd wel moelijker en Juliana Mill F2 kreeg meer kansen. Een schot ging net langs en een speler van de thuisploeg ging alleen op keeper Mike Poels af, maar wist niet te scoren. Na wederom een schot op doel van Juliana Mill F2, kon de keeper de bal niet klemvast houden en was het via een simpele intikker toch 2-2. Gassel F1 probeerde het wel, maar via een uitval was het de thuisploeg die op een 3-2 voorsprong kwam. Deze stand stond niet lang op het scorebord. Sil Verhallen veroverde de bal op het middenveld en via de rechterzijkant stoomde hij op. Hij leek te stranden in de hoek van het veld, maar zijn schot ging toch in de verre hoek binnen waardoor het dus 3-3 werd. Beide teams gingen door voor de overwinning. Een afstandschot van Juliana Mill F2 werd door Jur van de Heijden voor de doellijn weggekopt. Ook een tweetal andere doelpogingen van Juliana Mill F2 werden gemist. Gassel F1 kreeg wel wat kleine kansjes, maar telkens kwam het net een beetje tekort in de duels en de afronding, waarschijnlijk door de vermoeidheid. Het was Juliana Mill F2 dat via een klutsbal bij een corner de bal in het Gasselse doel wist te werken 4-3. Gassel F1 probeerde het nog wel, maar de verdiende gelijkmaker bleef helaas uit.