2015-2016

JVC Cuijk F5 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd JVC Cuijk F5 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 28 november 2015. De uitslag van de wedstrijd was 4-6.

Mooie uitoverwinning Gassel F1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 moest vandaag al vroeg aantreden; om 09.00 uur moest gespeeld worden in Cuijk tegen JVC F5. Gassel begon goed aan de wedstrijd. Een mooi één-tweetje van Tygo van Deventer en Sil Verhallen zorgde ervoor dat Tygo vrij voor de goal kon inschieten. Zijn schot werd echter goed gepareerd door de keeper, ook de rebound van Sil Verhallen ging mis en werd tot corner verwerkt. Aan de andere kant voorkwam Jur van de Heijden met een uitstekende redding een achterstand. Het was Gassel F1 dat op voorsprong kwam. Tygo van Deventer ontfutselde de bal op het middenveld en dribbelde op de keeper af en schoot raak dus 0-1. Gassel F1 kon niet lang genieten van de voorsprong en JVC Cuijk F5 maakte kort na de openingstreffer de gelijkmaker. Een afstandschot van Sil Verhallen miste precisie en ging langs. Ook JVC Cuijk F5 kreeg goede kansen. Jur van de Heijden redde eerst nog door goed uit te komen, maar even later moest hij de bal toch uit het net vissen. Een schot van een speler van JVC Cuijk F5 leek houdbaar, maar de bal ging onder de keeper door, waardoor de thuisploeg de leiding nam. Even later keek Gassel F1 tegen een nog grotere achterstand aan. Na wat gerommel voor het doel, belandde de bal voor de voeten van een JVC-speler en deze schoot raak dus stond het 3-1. Gassel F1 moest alle zeilen bijzetten, maar bleef doorknokken. Na een uitbal werd de bal ingegooid op Tygo van Deventer, hij kapte en draaide en schoot de aansluitingstreffer binnen. Na wederom een ingooi schoot Gijs Thijssen de bal op de keeper, de terugspringende bal kwam voor de voeten van Tygo van Deventer die hier wel raad mee wist. De ruststand was dus 3-3.

In de tweede helft ging het spel weer op en neer en bleef het spannend. Zoals ook al in eerdere wedstrijden zorgde Jur van de Heijden met zijn verre uittrappen steeds voor gevaar. Ook in deze wedstrijd. Zijn uittrap stuiterde over een verdediger van JVC, waarbij Tygo van Deventer al weer stond te loeren waar de bal zou belanden. Zijn inzet werd jammerlijk gestuit door de keeper, maar de rebound was voor Gijs Thijssen, die Gassel F1 hierdoor weer op een 3-4 voorsprong zette. Weer kort hierna was het JVC Cuijk F5 dat via een counter de gelijkmaker binnenschoot. JVC Cuijk F5 werd gevaarlijker en kreeg kansen. Keeper Jur van de Heijden kwam op het juiste moment uit waardoor een schot net naast ging. Een schot van een JVC-speler vanaf de zijkant van het veld ging gelukkig voor Gassel F1 via de lat langs. Het spel golfde op en neer en beide teams kregen kansen. Tjeu Josemanders, Tijn van Boekel en Dave van Zuilen verrichtten verdedigend goed werk, als er dan eens een speler doorkwam was het altijd weer Jasper van Acht die als slot op de deur fungeerde. Gijs Thijssen had pech met een tweetal schoten op doel, het eerste schot ging net langs de kruising. De daaropvolgende uittrap van de JVC-keeper kwam voor zijn voeten en zijn uithaal ging maar net over, de bal viel op het dak van het doel. Gassel F1 bleef aandringen en voelde dat er meer te halen was. Jasper van Acht schoot van ver op doel. Een corner van Gassel werd tot twee keer toe ingeschoten door Tygo van Deventer, uiteindelijk ging het tweede schot voorlangs. Het was weer Jur van de Heijden die met een geweldige uittrap Tygo van Deventer wist te vinden. Hij passte vanaf de zijkant door op Gijs Thijssen, die niet nadacht en de bal in één op zijn pantoffel nam en precies in de uiterste hoek binnenschoot waardoor de stand dus op 4-5 kwam. Het was een doelpunt zoals in voetbaltermen wordt uitgedrukt als een doelpunt uit het boekje! Even later kreeg Gassel F1 nog een ingooi te nemen. Tygo van Deventer kwam een paar seconden voor de ingooi nog even in het veld door een wissel met de goed spelende Tijn van Boekel. De bal stuiterde bij de ingooi vlak naast Tygo op en die nam de bal daarbij direkt op zijn pantoffel en schoot hard raak. Dit betekende een 4-6 eindstand. Al met al een dik verdiende overwinning.