2015-2016

JVC Cuijk F6 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd JVC Cuijk F6 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 05 maart 2016. De uitslag van de wedstrijd was 1-6.

Ruime uitoverwinning voor Gassel F1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Vandaag stond de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie op het programma. Gassel F1 moest aantreden tegen JVC Cuijk F6. Enkele wedstrijden waren in Cuijk afgelast. Maar een aantal wedstrijden ging wel gewoon door, dit kwam omdat er op het hoofdveld van kunstgras werd gespeeld. Gassel F1 begon goed aan de wedstrijd, al gauw had Gijs Thijssen de kans om de score te openen maar zijn schot ging net langs. Kort daarna kreeg Gassel F1 opnieuw een goede kans; de aanval werd opgezet door Jasper van Acht, na goede combinaties van Tygo van Deventer, Gijs Thijssen en Tjeu Josemanders was het uiteindelijk Gijs Thijssen die op goal schoot, maar zijn schot belandde in de handen van de keeper. Aan de andere kant kwam Gassel F1 met veel geluk niet op achterstand. Jur van de Heijden redde tot twee keer toe prima, waarna de bal toch richting doel rolde, Tygo van Deventer redde met een sliding zodat de bal net voor de doellijn werd weggehaald. Gassel F1 kreeg een aantal goede mogelijkheden door schoten op doel. Uiteindelijk werd de wedstrijd toch opengebroken. Tygo van Deventer ging op links goed door en zijn voorzet kwam precies voor de voeten van Sil Verhallen, die de 0-1 binnen kon tikken. Dit was ook direkt de laatste actie van Sil Verhallen, want hij was zo ziek dat hij de wedstrijd niet kon voortzetten. Gassel F1 moest verder zonder wissels, maar dat maakte niet uit. Direkt na het doelpunt ging Gijs Thijssen alleen op de keeper af, maar wist helaas niet te scoren. Ook Tygo van Deventer kreeg de kans om alleen op de keeper af te gaan, maar ook hij wist helaas niet te scoren, zodat het toch spannend bleef. Jasper van Acht had pech met een afstandschot dat net naast ging. Toch kon Gassel F1 de voorsprong uitbouwen, nadat hij de bal op het middenveld veroverde ging Gijs Thijssen goed door en hij knalde de 0-2 binnen. Na schoten op doel van Gijs Thijssen en Jasper van Acht was het de beurt aan Tjeu Josemanders. Na een solo en een schot op doel van Tygo van Deventer kwam de bal voor de voeten van Tjeu Josemanders. Hij dacht niet na en knalde de bal in een keer op doel, maar de keeper kon nog net redding brengen.

In de tweede helft ging Gassel F1 door met aanvallen. De eerste kans was voor Tijn van Boekel, na een mooi passje van Dave van Zuijlen, ging zijn schot ging maar net naast. Nadat Tygo van Deventer een tweetal spelers uitkapte ronde hij fraai af, dus 0-3. Vlak hierbij dacht Tygo van Deventer na lekker pingelwerk ook de vierde goal te maken; hij draaide en kapte echter één keer teveel waardoor de bal plotseling voor de voeten kwam van Gijs Thijssen, die simpel de 0-4 binnen kon tikken. Daarna was het JVC Cuijk F6 dat ook wist te scoren, de bal werd op het middenveld ontfutseld en een schot van veraf werd onhoudbaar binnen geschoten, dus 1-4. Daarna was het weer de beurt aan Gassel F1. Na een scrimmage voor het doen van JVC Cuijk F6 kwam de bal voor de voeten van Tijn van Boekel. Hij wist met een slim passje Gijs Thijssen te bereiken die deze kans niet onbenut liet en de 1-5 binnenschoot. Jasper van Acht was op jacht was naar zijn goal. Na diverse schoten in de wedstrijd, kapte hij zichzelf vrij en schoot onberispelijk de 1-6 binnen. Gassel F1 ging gewoon door met aanvallen. Tygo van Deventer ging op de rechterflank goed door, omspeelde de keeper en legde de bal panklaar voor Gijs Thijssen, die de bal alleen maar binnen hoefde te lopen. Maar hij kwam net een fractie te laat om wederom te scoren en de bal ging voor het doel langs. Een uittrap van de keeper van JVC Cuijk F6 kwam precies in de voeten van Jasper van Acht, hij aarzelde niet, schoot direkt op doel, maar de bal ging net naast. De laatste kans was voor Tijn van Boekel, na een corner kwam de bal bij hem. Zijn goede schot, hij kon het zelf bijna niet geloven, ging echter ook weer net langs het doel. Al met al een prima overwinning!