2015-2016

Odiliapeel F1 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de derde ronde bekerwedstrijd diliapeel F1 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 12 december 2015. De uitslag van de wedstrijd was 9-3 waardoor het bekeravontuur van Gassel F1 dus ten einde was.

Gassel F1 niet naar vierde bekerronde
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Vandaag moest Gassel F1 aantreden in de 3e bekerronde tegen Odiliapeel F1. Helaas heeft het team de goede reeks in het bekerprogramma niet kunnen voortzetten. De tegenstander van vandaag was een maatje te groot voor de spelers van Gassel; in Odiliapeel werd met 9-3 verloren. Eerst wist Jur van de Heijden met een tweetal reddingen nog een achterstand te voorkomen, maar later moest hij toch toezien dat het vrij snel achter elkaar 3-0 stond. Na een redding kwam de bal in de rebound voor de voeten van een speler van Odiliapeel F1 die deze kans niet onbenut liet. Het werd 2-0 doordat de bal na een schot via de onderkant van de lat in het doel belandde. Gassel F1 dacht tegen te kunnen scoren. Een pass van Gijs Thijssen naar Tygo van Deventer werd door de laatste net langs geschoten. Direkt daaropvolgend zorgde Odiliapeel met een afstandschot voor de 3-0. Het zag er naar uit dat het een flinke dobber zou gaan worden. Ondanks het overwicht van de tegenstander wist de verdediging onder leiding van Jasper van Acht aardig stand te houden. Tjeu Josemanders, Tijn van Boekel, Dave van Zuijlen moesten alle zeilen bijzetten. Maar door veel strijdlust en hard werken van alle spelers wist Gassel F1 toch aardig bij te benen. Jur van de Heijden redde knap bij een hard afstandschot, goed uitkomen voorkwam een hogere achterstand. Gassel F1 wist toch tegen te scoren. Bij een uitval scoorde het 3-1. Een lobballetje op de lat werd daarna door Jur van de Heijden gepakt. Even later had hij geen kans bij een afstandschot 4-1. Aan de andere kant stuitte Tygo van Deventer op het laatste moment op de keeper.

Na de rust betekende een van richting verandert schot al snel de 5-1. Een hoekschop van Gassel F1 zorgde voor paniek voor het doel van Odiliapeel F1 waarbij een speler van de thuisclub bijna in eigen doel schoot. Met een van de fameuse uittrappen van Jur van de Heijden kwam de bal precies in de voeten van Tygo van Deventer, hij draaide en kapte zich mooi vrij en rondde fraai af 5-2. Gassel F1 kon echter niet voorkomen dat de voorsprong van Odiliapeel F1 verder werd uitgebouwd. Na de 6-2 moest Jasper van Acht na goed verdedigend ingrijpen een hoekschop weggeven. Deze hoekschop zorgde voor ervoor dat een speler van Odiliapeel F1 de bal in de kluts meekreeg en onhoudbaar de 7-2 inschoot. Ook de 8-2 was daarna een feit. Jur van de Heijden wist middels een paar fraaie reddingen de schade te beperken. Nadat de keeper van Odiliapeel F1 de bal niet goed uittrapte, kwam de bal voor de voeten van Tygo van Deventer; helaas ging zijn schot net naast. Gassel F1 wist toch nog eenmaal te scoren. Weer kwam de bal na een verre uittrap van Jur van de Heijden precies in de voeten van Tygo van Deventer. Hij stond met de rug naar de keeper, maar al draaiend en kappend wist hij zichzelf weer vrij te spelen en alleen voor de keeper schoot hij de 8-3 binnen. Odiliapeel wist daarna nog eenmaal te scoren. Jur van de Heijden voorkwam de dubbele cijfers, eerst verwerkte hij een afstandschot wat richting de kruising ging tot hoekschop. Vervolgens redde hij uitstekend bij een schot vanaf de zijkant. Gassel F1 kreeg nog een kansje om te scoren; Tygo van Deventer passte na een dribbel de bal op Sil Verhallen, maar die stuitte op de keeper. De spelers van Gassel F1 waren vol goede moed en met veel spanning werd naar het duel toegeleefd, maar de tegenstander was simpelweg een maatje te groot, waardoor het bekeravontuur hierbij eindigde.