2016-2017

ST Constantia/Menos JO11-3 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd ST Constantia/Menos JO11-3 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 12 november 2016. De uitslag van de wedstrijd was 1-15.

Weer dubbele cijfers Gassel JO11-2
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag aantreden tegen het combinatieteam ST Constantia/Menos JO11-3 in Wanroij. Het werd een gemakkelijke morgen, waarin de dubbele cijfers weer werden behaald. Binnen één minuut kwam Gassel JO11-2 al op voorsprong, na een voorzet van Gijs van Roosmalen was het Tygo van Deventer die de 0-1 scoorde. Na een uittrap van de keeper van Contantia was het Gijs Thijssen die de bal wist te veroveren, hij kon via de rechterkant opkomen en schoot vervolgens in de verre hoek raak 0-2. In de eerste helft bleven de doelpunten maar vallen. Jayden Hoekstra kon de bal op het middenveld opvangen en kon met een mooi pass Gijs van Roosmalen in een keer vrij voor de keeper zetten, die hier wel raad mee wist en met zijn linker scoorde 0-3. Direct na de aftrap kreeg Jelle van Deventer alle ruimte om over de rechterkant op te komen, zijn voorzet werd koelbloedig afgerond door Sil Verhallen 0-4. Even later kon Gijs van Roosmalen al slalommend en met een mooi sleepbeweging door het midden op de keeper afgaan, zijn schot werd echter tot corner verwerkt door de keeper. Daarna was het de beurt aan Jasper van Acht, hij onderschepte de bal en schoot van veraf raak 0-5. Gassel JO11-2 bleef aanvallen en kreeg ook alle ruimte hiervoor. Een combinatie via Jelle van Deventer en Jayden Hoekstra werd keurig afgerond door Gijs van Roosmalen 0-6. Toen werd het corner time. Gijs van Roosmalen draaide een corner in één keer in de verre bovenhoek 0-7. Gassel JO11-2 kreeg weer een corner te nemen. Het was weer Gijs van Roosmalen die de corner nam, de keeper kon de bal in eerste instantie keren, maar Gijs Thijssen stond op de juiste plek om de afvallende bal tegen de touwen te jagen 0-8. De derde corner binnen een tijdsbestek van vijf minuten werd kort genomen, Gijs van Roosmalen gaf de bal mee aan Sil Verhallen die voor de 0-9 zorgde. Na een verre uitgooi van Jur van der Heijden naar Gijs van Roosmalen, speelde laatstgenoemde Tygo van Deventer aan die zijn rush over de zijkant van het veld zag eindigen met een schot op de paal. Hierna kreeg Gassel JO11-2 wederom een corner te nemen. Jelle van Deventer scoorde voor de eerste keer in zijn carrière met zijn hoofd, zijn kopbal betekende de dubbele cijfers 0-10. De laatste kans voor het rustsignaal was niet voor Gassel JO11-2 maar voor de tegenstander. Jur van der Heijden bracht redding, het schot kon hij keren en tot corner verwerken.

Na de rust toch een ietwat andere opstelling van Gassel JO11-2, Jelle van Deventer en Gijs van Roosmalen stopten beide met de wedstrijd om Gassel JO11-1 te helpen omdat dit team spelers te kort had. In de tweede helft duurde het even voor Gassel JO11-2 weer het net gevonden had. Tygo van Deventer kon tussen een aantal speler doorkomen en gaf af naar Sil Verhallen, diens inzet werd gekeerd door de keeper. Kort daarna was het toch weer raak. Na een ingooi op Gijs Thijssen gaf deze de bal door op Jasper van Acht, die vervolgens Jayden Hoekstra in stelling kon brengen. Het schot van Jayden Hoekstra kwam via de keeper voor de voeten van Tygo van Deventer die simpel kon binnen tikken 0-11. ST Constantia/Menos JO11-3 kwam nu ook wat meer in het spel. Een verre uittrap van Jur van de Heijden naar Tygo van Deventer werd via een slim passje binnendoor meegegeven aan Jayden Hoekstra die alleen voor de keeper dacht te gaan scoren, maar zijn schot ging langs. De 0-12 kwam tot stand door een mooi afstandsschot van Jasper van Acht die hiermee ook weer eens zijn doelpuntje kon meepikken. Nadat Jayden Hoekstra de bal ontfutselde op het middenveld gaf hij de bal mee aan Tygo van Deventer die beheerst de 0-13 binnenschoot. Onnodig balverlies op het middenveld betekende ook een tegengoal voor Gassel JO11-2, de bal werd onhoudbaar binnen geschoten. Gassel JO11-2 kreeg daarna nog een aantal opgelegde kansen. Nadat er een aantal kansen om zeep was geholpen kon Tygo van Deventer een niet te missen voorzet na een mooie actie van Sil Verhallen de 1-14 binnentikken. Gassel JO11-2 kreeg een vrije trap te nemen op de plaats waar Jasper van Acht omver werd gelopen en helaas geblesseerd van het veld moest. Bij de vrije trap kwam de bal voor de voeten van Lucas Neijenhuis die uit wilde halen maar zich bedacht en afspeelde op Tygo van Deventer die de 1 -15 voor zijn rekening nam. De laatste kans was voor Lucas Neijenhuis. Een afgeslagen bal na een schot op doel van ST Constantia/Menos JO11-3 werd met een mooie lob door Lucas Neijenhuis over de keeper richting doel geschoten maar de bal werd door een aantal spelers met man en macht ternauwernood net voor de doellijn weggehaald. Al met al een makkelijke zege. Gassel Jo11-2 kan zich nu op gaan maken voor de komende wedstrijd tegen de koploper JVC Cuijk JO11-3.