2016-2017

DAW JO11-4 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de derde poulewedstrijd DAW JO11-4 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 29 oktober 2016. De uitslag van de wedstrijd was 3-5.

Gassel JO11-2 wint ook derde pouleduel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag voor haar derde poulewedstijd van het bekertoernooi aantreden tegen DAW JO11-4 in Schaijk. De eerste twee bekerwedstrijden werden met ruime cijfers gewonnen, maar dit keer had Gassel JO11-2 te maken met een serieuze tegenstander. In het begin van de wedstijd ging het gelijk op, beide teams kregen kansen. De eerste kans voor Gassel JO11-2 was voor Chris Classens, een strakke voorzet van Sil Verhallen werd in één op de slof genomen maar de bal ging rakelings naast. Aan de andere kant was het Jur van der Heijden die met een uiterste inspanning een schot van de DAW-spits net uit het doel wist te tikken en tot hoekschop kon verwerken. Gassel JO11-2 had geluk want de hoekschop werd scherp ingedraaid en kaatste via de tweede paal weer het veld in. DAW JO11-4 kreeg nog een goede kans, een hard afstandsschot werd wederom door Jur van der Heijden met een fraaie redding weggestompt. Daarna nam Gassel JO11-2 weer het heft in handen, Chris Classens paste de bal naar Jayden Hoekstra die op zijn beurt met een subliem steekpassje Tygo van Deventer in stelling bracht, maar diens schot ging net naast. Chris Classens zag een voorzet op de paal belanden, waarna de bal in de handen van de keeper rolde. Goed verdedigingswerk van Tjeu Josemanders voorkwam verdere kansen voor DAW JO11-4. Een volgende aanval via de rechterflank opgekomen Sil Verhallen eindigde in een corner. Gijs van Roosmalen nam de corner en via een kluts verdween die bal via een eigen speler van DAW JO11-4 in het doel, waardoor Gassel JO11-2 op een 0-1 voorsprong kwam. Even later kon Tygo van Deventer de bal op eigen helft van een DAW-speler afpakken en kon direct oprukken naar het DAW-doel, met een slimme kapbeweging zette hij zichzelf in stelling en schoot de bal hoog en onhoudbaar binnen, dus 0-2. Jayden Hoekstra dacht bij de volgende aanval een voorzet van Tygo van Deventer binnen te schieten, maar de bal kwam niet goed op zijn schoen, waardoor de bal net naast ging. Net voor de rust had Gassel JO11-2 nog pech met een afstandsschot wat net overging. Aan de andere kant had het geluk dat een afgeslagen bal van een corner van DAW JO11-4 ook net over geschoten werd.

In de tweede helft was de eerste kans weer voor Gassel JO11-2, een schot van Jayden Hoekstra werd gered door de keeper. DAW JO11-4 dacht de aansluitingstreffer te kunnen maken, maar een afstandsschot ging wederom maar net over. Bij een onderschepping van de bal op het middenveld was het Chris Classens die Gijs van Roosmalen aanspeelde, die met een mooie schijnbeweging zijn directe tegenstander op het verkeerde been zette en zodoende plots vrij voor de keeper stond, hij rondde beheerst af 0-3. Na fraai opkomen van Sil Verhalllen via de linkerflank zette hij prima voor, maar het schot door Jayden Hoekstra werd tot corner verwerkt. Daarna was het weer de beurt aan Tygo van Deventer. Na wat kappen en draaien schoot hij onhoudbaar in en dus 0-4. Een tegenaanval van DAW JO11-4, waarbij veel ruimte werd weggegeven omdat een aantal Gasselse spelers vooruit liep, betekende de 4-1. Een volgende aanval van Gassel JO11-2 was weer raak; Gijs van Roosmalen schoot de bal vanaf de linkerkant in de verre hoek binnen. Jur van der Heijden voorkwam een tweede doelpunt van DAW JO11-4. Een DAW-speler soleerde net zo lang totdat hij alleen voor de Gasselse doelman stond, maar deze keerde zijn inzet. Toch kon de Gasselse doelman een tweede doelpunt van DAW JO11-4 niet voorkomen, een counter van DAW JO11-4 werd prima uitgespeeld, dus 2-5. Ook Gassel JO11-2 kreeg nog kansen. Gijs van Roosmalen zag zijn afstandsschot geblokt worden, de afvallende bal kwam bij Jasper van Acht terecht, die bedacht zich geen moment en schoot direct op doel, helaas werd zijn inzet ternauwernood door de doelman van DAW JO11-4 gepareerd. De doelman kon de bal niet vasthouden en Jayden Hoekstra dacht toch nog te kunnen scoren, maar de bal werd net naast geschoten. Na een pass van Chris Classens op Gijs van Roosmalen schoot laatstgenoemde de bal hard op de paal. Na balverlies op het middenveld van Gassel JO11-2 was het DAW JO11-4 dat het laatste doelpunt van de wedstrijd maakte, de Gasselse doelman was hierbij kansloos wat de eindstand van 3-5 betekende. Voor Gassel JO11-2 was het dit keer geen makkie, maar door een goede instelling, hard werken en voetbal werd een prima resultaat behaald waardoor het de volgende ronde van de beker is behaald.