2016-2017

DSV JO11-2 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd DSV JO11-2 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 10 december 2016. De uitslag van de wedstrijd was 7-2.

Gassel JO11-2 verliest van kampioen
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen de toekomstig kampioen DSV JO11-2 op het programma. DSV JO11-2 was eigenlijk al kampioen doordat het evenveel punten had als de nummer twee JVC Cuijk JO11-3, maar een wedstrijd minder gespeeld had. Het ging er dus om of DSV JO11-2 alleen kampioen werd of samen met JVC Cuijk JO11-3. In het begin van de wedstrijd kregen beide teams kansen. De eerste kans was voor de thuisclub, maar de toegekende vrije trap werd naast gekopt. De volgende mogelijkheid was voor Gassel JO11-2, de bal bleef hangen voor het doel van DSV JO11-2 maar de bal werd niet hard genoeg ingeschoten waardoor het rollertje tot corner werd verwerkt. Tjeu Josemanders had pech met een afstandsschot dat recht op de keeper afging. Ook Jelle van Deventer kreeg een kans, maar zag zijn schot via de keeper net over gaan. Bij de eerstvolgende aanval van DSV JO11-2 was het wel raak voor de thuisclub 1-0. Daarna kreeg DSV JO11-2 meer veldoverwicht. Jur van der Heijden voorkwam een tweede doelpunt van DSV JO11-2 met een mooie redding. De volgende kans was ook voor DSV JO11-2, dat over de linkerflank opkwam en waarbij het schot van de DSV-speler maar net voorlangs ging. Een volgende schot werd laag in de linkerhoek ook nog net door keeper Jur van der Heijden gekeerd. Bij de volgende doelpoging van DSV JO11-2 had de doelman van Gassel geen kans en was het voor de rust nog 2-0.

Na de rust probeerde Gassel JO11-2 het nog wel, maar DSV JO11-2 was gewoonweg de betere ploeg. Een snelle uitval van Gassel JO11-2 via Jelle van Deventer en Tygo van Deventer kwam uiteindelijk bij Gijs van Roosmalen terecht die rechtdoor op de keeper af kon gaan, maar zijn schot werd gekeerd door de DSV-doelman. Daarna werd de wedstrijd beslist, een corner van DSV JO11-2 werd niet goed weggewerkt en de bal belandde voor de voeten van een DSV-speler die de 3-0 binnenschoot. DSV JO11-2 dacht de score verder uit te bouwen, een goede aanval werd nog tot corner verwerkt. Bij het nemen van de corner werd de bal door iedereen gemist, waarbij de bal uiteindelijk makkelijk door een DSV-speler kon worden binnengeschoten bij de tweede paal, maar hij schoot langs. Gassel JO11-2 bracht de spanning nog enigszins ietwat terug. Gijs van Roosmalen kon via de rechterkant naar voren dribbelen. In de hoek verloor hij de bal, maar wist deze terug te veroveren, zijn afstandsschot vloog hoog in het doel 3-1. DSV JO11-2 combineerde makkelijker en vrij snel na het doelpunt van Gassel JO11-2 wist DSV JO11-2 het verschil toch weer op drie doelpunten te krijgen. In eerste instantie kon de Gasselse keeper een schot nog met de voeten keren, maar het volgende schot was wel raak 4-1. Even later werd het via een klutsbal 5-1. Een volgende aanval van Gassel JO11-2 strandde op het middenveld en DSV JO11-2 reageerde snel en via een snelle uitval werd dit goed uitgespeeld 6-1. Gassel JO11-2 probeerde nog via Gijs Thijssen iets terug te doen. Hij veroverde de bal op het middenveld en dribbelde naar voren, zijn schot strandde echter op de keeper. Het was Gijs van Roosmalen die kort daarna toch nog iets terug wist te doen, zijn schot betekende de 6-2. Het laatste woord was weer voor DSV JO11-2, dat met de laatste goal van de wedstrijd het kampioenschap definitief binnen wist te halen 7-2.