2016-2017

Estria JO11-2 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de tweede poulewedstrijd Estria JO11-2 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 17 september 2016. De uitslag van de wedstrijd was 2-7.

Gassel JO11-2 verslaat gemeentegenoot
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag voor haar tweede bekerwedstrijd aantreden tegen gemeentegenoot Estria JO11-2. Nadat vorige week het eerste bekerduel tegen Achilles Reek JO11-2 met zeer ruime cijfers (25-0) was gewonnen, was het vandaag afwachten hoe sterk de tegenstander zou zijn. Het begin van de wedstrijd verliep wat rommelig maar Gassel JO11-2 was de bovenliggende partij. Na goed doorgaan van Sil Verhallen belandde de bal in de voeten van Gijs van Roosmalen die al tamelijk snel in de wedstrijd voor de 0-1 voorsprong zorgde. Even later stoomde Jelle van Deventer op links door tot aan de achterlijn, zijn voorzet werd bij de eerste paal in een keer op de slof genomen door Jayden Hoekstra, maar zijn inzet ging langs. Een aanval van Estria JO11-2 werd onderschept door Gijs Thijssen die vervolgens Tygo van Deventer op rechts wegstuurde. Zijn voorzet ging voorlangs en werd maar net gemist. De bal werd opgepikt door Jayden Hoekstra die direkt op goal schoot. Zijn schot werd in eerste instantie nog door de keeper gekeerd, maar de rebound was een niet te missen kans voor Tygo van Deventer die Gassel JO11-2 op een 0-2 voorsprong zette. Gassel JO11-2 kreeg diverse kansen. Na een onderschepping van Lucas Nijenhuis kwam de bal bij Jelle van Deventer, zijn schot ging maar net langs. Kort daarna soleerde dezelfde Jelle van de rechterkant naar binnen en schoot hard binnen 0-3. Nadat een aanval van Estria JO11-2 strandde en Jur van de Heijden de bal in handen kreeg, gaf hij de bal snel mee aan Tjeu Josemanders, die de bal direkt meegaf aan Jelle van Deventer. Hij zette zijn broer Tygo in stelling, maar diens schot belandde via de keeper en de bal net naast het doel. Net voor rust wist Tygo van Deventer voor het doel van de tegenstander de bal te veroveren, passte naar Jelle die voor de ruststand 0-4 zorgde.

In de tweede helft ging Gassel JO11-2 door met aanvallen. De Gasselse formatie dacht een penalty te krijgen, na goed doorgaan van Tjeu Josemanders en Jayden Hoekstra belandde de bal vervolgens na een schot tegen de handen van een verdediger. De beslissing om een penalty te geven werd door de scheidsrechter echter herroepen en Gassel JO11-2 kreeg zodoende een corner te nemen. Deze corner werd strak en hard over de grond genomen, maar de bal werd door geen enkele speler geraakt en ging voorlangs. Daarna kreeg Gassel JO11-2 drie dezelfde kansen op op een rij; de keeper van Estria JO11-2 schoot de bal niet echt goed uit, de eerste keer belandde de bal voor de voeten van Jelle van Deventer, zijn schot ging over. De tweede kans was voor Tjeu Josemanders. Zijn schot belandde echter weer in de handen van de keeper. Bij de derde uittrap was het Jelle van Deventer die dit wel in een doelpunt wist om te zetten, en dus 0-5. Vervolgens kreeg ook Estria JO11-2 wat kansen. Bij een uitval werd maar net naast geschoten. Toch was het Gassel JO11-2 dat weer scoorde. Na een corner kwam de bal bij Tjeu Josemander die zijn schot via een been van een verdediger in het doel zag gaan, dus 0-6. Vlak hierna leed Gassel JO11-2 achterin na wat geklungel balverlies waardoor Estria JO11-2 kon tegenscoren. Sil Verhallen dacht de 1-7 te maken, maar zijn doelpunt werd afgekeurd vanwege een eerdere overtreding die hij had gemaakt. Toch kwam het tot een zevende doelpunt van Gassel JO11-2. Via een uitval, kapte Tygo van Deventer zijn tegenstander uit en schoot prima de 1-7 binnen. De eindstand werd bepaald door Estria JO11-2. Na een harde voorzet kon Jur van der Heijden de bal helaas niet vasthouden en een aanvaller kon hierna de bal, ondanks verwoede pogingen van Jasper van Acht, binnen tikken. Een prima 2-7 zege in de derby tegen Estria JO11-2 in het bekertoernooi.