2016-2017

Gassel JO11-2 - ST Constantia/Menos JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-2 - ST Constantia/Menos JO11-1 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 22 april 2017. De uitslag van de wedstrijd was 1-1.

Knap gelijkspel tegen de koloper
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag thuis aantreden tegen het nog ongeslagen ST Constantia/Menos JO11-1. Het begin van de wedstrijd was wat aftastend en speelde zich veelal af op het middenveld. Beide teams kregen af en toe een kansje. Gijs van Roosmalen kon op de keeper afgaan, maar de keeper bracht redding. De tegenstander kreeg wat kansen veelal uit schoten, maar die gingen naast. Bij een corner kon Jur van der Heijden op miraculeuze de bal over de lat tikken. Wat later gaf Jelle van Deventer vanaf linksachter een pass cross over het veld naar Chris Classens, die speelde de bal wel wat ver voor zich uit, de keeper kwam uit, maar hij was net wat sneller bij de bal en kon deze langs de keeper in het doel schieten, waardoor Gassel JO11-2 de leiding nam, 1-0. ST Constantia/Menos JO11-1 nam daarna het initiatief, maar kwam niet verder dan wat schoten op doel. Gassel JO11-2 kreeg nog een kans om de voorsprong uit te bouwen, na een mooie combinatie kon Gijs van Roosmalen de bal passen op Sil Verhallen, die net naast schoot.

In de tweede helft was het toch wel ST Constantia/Menos JO11-1 dat het spel bepaalde. Direkt na de aftrap moest Jur van der Heijden met de voeten redding brengen bij een schot in de korte hoek. Gassel JO11-2 had pech bij een uitval, Tygo van Deventer onderschepte de bal en speelde de bal door op Chris Classens, die via de rechterkant richting doel kon lopen, zijn schot miste preciesie en ging langs. Daarna hing een doelpunt van ST Constantia/Menos JO11-1 in de lucht. Na wat kleine kansjes, kon een speler van ST Constantia/Menos JO11-1 uithalen en de bal in de kruising schieten en dus 1-1. Toch kreeg Gassel JO11-2 ook nog een goede kans, na een verre uittrap belandde de bal voor de voeten van Jelle van Deventer, zijn uithaal ging echter ook langs. Gassel JO11-2 had ook geluk, een speler van ST Constantia/Menos JO11-1 kon alleen op de Gasselse doelman afgaan, een doelpunt werd al geteld, maar Jur van der Heijden wist op de juiste manier redding te brengen. Het bleef spannend, ST Constantia/Menos JO11-1 kreeg nog wat kansen, maar Gassel JO11-2 hield (soms met wat kunst en vliegwerk) stand en wist door de juiste werklust een gelijkspel veilig te stellen. Al met al een prima resultaat tegen de koploper!