2016-2017

Gassel JO11-2 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-2 - Gassel JO11-1 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 01 april 2017. De uitslag van de wedstrijd was 4-2.

Gassel JO11-2 wint van Gassel JO11-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Vandaag stond de confrontatie tussen de beide teams uit Gassel op het programma. De wedstrijd leefde al geruime tijd onder de spelers en ze waren er allemaal op gebrand een goed resultaat te willen halen. De eerste kans van de wedstrijd was voor Gassel JO11-2, een schot van Chris Classens werd gepareerd door keeper Jorn Vogelaars. Even later nam Gassel JO11-2 een 1-0 voorsprong. Na een corner bleef de bal voor het doel hangen en was het Chris Classens die de bal uiteindelijk binnen schoot. Gassel JO11-2 had tot dat moment een licht veldoverwicht, maar daarna kwam Gassel JO11-1 ook opzetten. Femke van Thiel had twee keer pech bij afstandschoten; het eerste schot belandde in het zijnet en bij haar tweede schot was keeper Jur van der Heijden oplettend en kon redding brengen. Gassel JO11-1 kreeg nog een mogelijkheid via Mike Poels, maar zijn inzet was niet voldoende om te kunnen scoren. Ook Gassel JO11-2 kreeg weer een kans. Tjeu Josemanders schoot na een afgeslagen bal bij een corner op doel maar de bal ging net over. Bij een uitval van Gassel JO11-1 bracht Jur van der Heijden nogmaals redding en zorgde hierdoor voor de ruststand van 1-0.

Laatste instructies voor aanvang Gassel JO11-2 - Gassel JO11-1

In het begin van de tweede helft bleef het spannend. Chris Classens dacht Gassel JO11-2 op een 2-0 voorsprong te schieten; Jelle van Deventer kon via de linkerkant doorkomen en gaf een harde voorzet over de grond, Chris Classens nam de bal in een keer op zijn pantoffel maar had pech dat de bal net langs het doel ging. Even later was het toch 2-0 voor Gassel JO11-2, na een mooie aanval was het Tygo van Deventer die keurig afrondde. Direkt daarna kreeg Gassel JO11-2 een hoekschop, deze werd hoog voorgegeven en een van de kleinste spelers van het veld, Tygo van Deventer kopte de bal onhoudbaar in het doel waardoor hij de stand op 3-0 bracht. Beide teams kregen nog mogelijkheden. Gassel JO11-1 bracht de stand even later naar 3-1, via een klutsbal voor het doel na een hoekschop werd binnen geschoten. Aan de andere kant kreeg Sil Verhallen de mogelijkheid om de marge weer naar drie goals te schieten, een voorzet van Chris Classen werd echter net naast geschoten. Jelle van Deventer werd vervolgens op het middenveld aangespeeld en hij spurtte via de linkerkant van het veld naar voren; hij schoot de bal onberispelijk bij de tweede paal binnen en dus 4-1. Gassel JO11-2 kreeg nog volop kansen de score verder uit te bouwen; Jayden Hoekstra werd met een mooie pass van achteruit weggestuurd; hij kon alleen op de keeper afgaan maar zijn schot ging langs. Even later kreeg laatstgenoemde opnieuw een grote kans, met twee medespelers kon hij op de keeper afgaan, maar dit werd niet goed uitgespeeld; in eerste instantie schoot hij en kon de keeper (met zijn hoofd) redding brengen en in de rebound schoot hij net naast. Gassel JO11-1 wist toch nog eenmaal te scoren; Femke van Thiel schoot eerst nog op tegen de doelman, even later kon zij na niet goed wegwerken van de verdediging van Gassel JO11-2 de bal oppikken en de eindstand van 4-2 binnenschieten. Al met al een leuke wedstrijd met veel belangstellenden langs het veld dat verdiend door Gassel JO11-2 werd gewonnen.