2016-2017

Gassel JO11-2 - Olympia '18 JO11-4

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-2 - Olympia '18 JO11-4 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op woensdag 09 november 2016. De uitslag van de wedstrijd was 4-2.

Gassel JO11-2 wint inhaalthuiswedstrijd
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gasssel JO11-2 heeft zich vanavond bij het inhaalduel tegen Olympia '18 JO11-4 goed gerevancheerd op de nederlaag van afgelopen weekend. In het begin van het duel ging het spel behoorlijk op en neer, beide teams kregen kansen. De eerste kans voor Gassel JO11-2 was voor Chris Classens, de aanval werd opgezet door Gijs van Roosmalen, maar zijn voorzet werd door Chris Classens naast geschoten. Even later belandde de bal na een mooie combinatie bij Gijs van Roosmalen, die de bal vanaf de linkerkant precies in de kruising wist te plaatsen, 1-0. Een inzet van Jelle van Deventer ging ook maar net naast. Nadat de bal goed onderschept werd door de verdediging was het Jasper van Acht die met een pass van achteruit Tygo van Deventer aanspeelde, deze gaf de bal vervolgens goed door op Gijs van Roosmalen die hierdoor de score kon verdubbelen. Olympia JO11-4 kreeg ook goede kansen, een tweetal aanvallen over rechts werden maar net naast geschoten. Goed verdedigingswerk door Gijs Thijssen, Lucas Nijenhuis en Jasper van Acht voorkwamen meerdere kansen. Aan de andere kant werd een afstandsschot van Jelle van Deventer door de doelman van Olympia JO11-4 tot corner verwerkt. De corner werd laag ingeschoten en kwam direct op de eerste paal terecht maar ging achter. Een volgende kans voor Gassel JO11-2 kwam voort uit een snelle counter waarbij Jayden Hoekstra ietwat te lang de bal aan zijn voeten hield waardoor hij niet meer kon uithalen, hij tikte de bal door op Sil Verhallen die naast schoot.

In de tweede helft golfde het spel op en neer. Bij een counter van Olympia JO11-4 werd wederom naast geschoten. Gassel JO11-2 had in deze periode toch wel het geluk aan haar zijde omdat Olympia JO11-4 slordig met haar kansen omging en keeper Jur van der Heijden op zijn hoede was. Na enige tijd kon Gassel JO11-2 de draad weer oppakken en werd het bij een aantal aanvallen toch weer gevaarlijk. Na een korte corner van Jelle van Deventer op Gijs van Roosmalen speelde laatstgenoemde de opkomende Chris Classens aan, die koelbloedig de bal hard en laag binnen knalde, dus 3-0. Daarna was het de beurt aan Jelle van Deventer die ook weer zijn doelpunt wist mee te pakken. Op zijn bekende wijze speelde hij zich vrij en schoot hij onberispelijk de 4-0 binnen. Bij een volgende aanval van Olympia JO11-4 werd een overtreding gemaakt op een speler uit Boxmeer op een afstand van zo'n twintig meter van het doel. De toegekende vrije trap werd onhoudbaar binnengeschoten. Jur van der Heijden onderscheidde zich door een aantal prima reddingen. Hij belette een tegenspeler die alleen op hem afkwam, door goed uit te komen en de rebound kon hij ook met een uiterste krachtinspanning pakken. Bij een van de laatste aanvallen van de wedstrijd van Olympia JO11-4 kon hij echter een tweede doelpunt niet voorkomen. Maar door oa goed voetbal en een prima inzet werden er weer drie punten gepakt.