2016-2017

Gassel JO11-2 - RKOSV Achates JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-2 - RKOSV Achates JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 11 maart 2017. De uitslag van de wedstrijd was 3-2.

Gassel JO11-2 start met thuisoverwinning
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2moest vandaag voor de eerste keer in de nieuwe voorjaarscompetitie thuis aantreden tegen RKOSV Achates JO11-2. In het begin van de wedstrijd kreeg Gassel JO11-2 een aantal mogelijkheden. Gijs Thijssen wist een bal te onderscheppen en passte direct door op Tygo van Deventer die op zijn beurt Gijs van Roosmalen via de rechterflank de diepte instuurde, zijn schot miste precisie en het schot ging naast. Bij een volgende aanval schoot Tygo van Deventer naast na een voorzet van zijn broer Jelle. Ook Chris Classens schoot na een mooie combinatie langs. Daarna kreeg Gassel JO11-2 een domper te verwerken, bij een uitval van RKOSV Achates JO11-2 was het direct raak 0-1. Bijna direct na deze goal was het weer bijna raak, maar een aanvaller van RKOSV Achates JO11-2 schoot op de paal. Gassel JO11-2 pakte daarna de draad weer op. Jelle van Deventer had pech bij zijn afstandsschot wat net over ging. Sil Verhallen schoot voorlangs. Ook Tygo van Deventer zag zijn inzet gekeerd; zijn schot werd gepareerd door de keeper. Bij een volgende counter was het wel weer raak voor de bezoekers en stond het plots 0-2. Gassel JO11-2 scoorde toch nog voor rust de aansluitingstreffer. Tjeu Josemanders zette een aanval op en deze werd afgerond door Sil Verhallen en dus 1-2. Bijna was het nog gelijk voor de rust, maar het schot van Gijs van Roosmalen belandde in de handen van de keeper.

Na de rust pakte Gassel JO11-2 de draad weer op en deed er alles aan om op gelijke hoogte te komen. Tot twee keer direct na elkaar toe kreeg de thuisploeg een identieke kans. Jur van der Heijden schoot met een verre uittrap de bal richting Jelle van Deventer die de bal over de grond recht voor het doel passte, twee keer werd deze ternauwernood gemist. Toch wist Jelle van Deventer de gelijkmaker te maken, zijn schot was onhoudbaar voor de keeper van RKOSV Achates JO11-2. Het spel golfde in de periode na de gelijkmaker op en neer en beide teams kregen mogelijkheden tot scoren. Bij een voorzet van Jayden Hoekstra kopte een verdediger de bal ongelukkig richting doel, maar de bal ging net naast. Bij een aanval van RKOSV Achates JO11-2 was het Tygo van Deventer die een achterstand voorkwam en de bal op het laatste moment voor de doellijn wist weg te halen. Het was Gassel JO11-2 dat nu op voorsprong kwam; Jur van de Heijden trapte de bal ver uit richting Gijs van Roosmalen. Hij omspeelde de keeper en schoot beheerst de bal in het doel 3-2. Daarna moest Jur van der Heijden een aantal reddingen verrichten om een tegendoelpunt te voorkomen. Gassel JO11-2 kreeg toch wat kansjes om de score uit te bouwen. Gijs van Roosmalen schoot net naast na een pass van Jelle van Deventer. Sil Verhallen kreeg een unieke kans op de 4-2, maar hij maaide over de bal bij een lage voorzet van Jelle van Deventer. Gassel JO11-2 had daarna geluk. Bij een uitval van RKOSV Achates JO11-2 werd de bal hard op doel geschoten, maar die kaatste via de onderkant van de lat weer het veld in. Jur van der Heijden moest nogmaals redding brengen bij een corner waarbij de bal voor het doel bleef hangen. Maar Gassel JO11-2 hield stand, met moeite en dus ook wat geluk werd de overwinning over de streep gehaald. Een mooi resultaat.