2016-2017

Gassel JO11-2 - JVC Cuijk JO11-3

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-2 - JVC Cuijk JO11-3 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 19 november 2016. De uitslag van de wedstrijd was 2-3.

Gassel JO11-2 verliest nipt van koploper
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag thuis aantreden tegen koploper JVC Cuijk JO11-3. Het werd een spannende derby waarin Gassel JO11-2 nipt het onderspit moest delven. Gassel JO11-2 keek al vrij vroeg tegen een 0-1 achterstand aan. De bal werd in de kluts binnengeschoten. Het spelde golfde op en neer en beide teams kregen kansen. Tygo van Deventer had pech bij een lob, de keeper kon op het laatste moment de bal met zijn handen pakken. Bij een uitval gaf Gijs van Roosmalen de bal mee aan Sil Verhallen die in het zijnet schoot. Aan de andere kant had JVC Cuijk JO11-3 pech bij een toegekende vrije trap. De bal werd snoeihard op goal geschoten maar kaatste via de onderkant lat weer terug het veld in. Jur van der Heijden redde een aantal keer fraai na schoten op doel. Jelle van Deventer had pech met een afstandsschot. Na een counter van Gassel JO11-2 kon Tygo van Deventer de bal tussen twee spelers meegeven aan Jayden Hoekstra, maar zijn inzet rolde net naast het doel. Daarna schoot Tygo van Deventer op de keeper, de rebound ging ook net naast. Via een dubbele één-twee tussen Tygo van Deventer en Chris Classens, schoot laatstgenoemde ook net naast. Direct hierna zocht JVC Cuijk JO11-3 weer de aanval op, maar de Gasselse verdediging wist deze te onderscheppen met een een snelle uitval bracht Chris Classens ditmaal Tygo van Deventer in stelling, maar wederom had Gassel het geluk niet aan haar zijde en ging zijn schot weer net naast.

In de tweede helft kwam Gassel JO11-2 door balverlies en ietwat onoplettendheid direct op een 0-2 achterstand. Maar Gassel JO11-2 liet de kopjes niet hangen en vocht terug. Chris Classens wist met een vlakke schuiver de aansluitingstreffer te scoren. Gassel JO11-2 bleef doorgaan en kreeg volop kansen. Een voorzet van Gijs van Roosmalen werd door Tygo van Deventer recht op de keeper geschoten, Chris Classens wist de terugspringende bal echter niet binnen te schieten. Even later kon Gijs van Roosmalen al dribbelend opkomen via de rechterflank, hij was niet zelfzuchtig en gaf de bal af op Jayden Hoekstra, maar deze schoot over. Na een mislukte uittrap van de JVC-keeper kwam de bal plots voor de voeten van Jayden Hoekstra, maar zijn schot ging langs. Ook JVC Cuijk JO11-3 kreeg kansen, maar goed verdedigingswerk van Gijs Thijssen, Tjeu Josemanders en ook Jasper van Acht voorkwam een verdere achterstand. Gijs van Roosmalen wist zichzelf even later vrij te spelen en zijn schot knalde op de kruising uiteen. Gassel JO11-2 kreeg, doordat de bal voor het doel van JVC Cuijk JO11-3 bleef hangen, diverse kansen op de gelijkmaker, maar op soms wonderbaarlijke wijze wilde de bal er maar niet in gaan. Even later was de wedstrijd beslist, met een snelle counter kwam JVC Cuijk JO11-3 op 1-3. Ditmaal was Jur van der Heijden kansloos, nadat hij even van tevoren nog een aantal fraaie reddingen had. Direct na het doelpunt scoorde Gassel JO11-2 toch weer tegen. Een schot van Gijs van Roosmalen kwam bij Sil Verhallen uit die de 2-3 binnenschoot. Direct daarna floot scheidsrechter Berry Arendse, die voor deze wedstrijd was aangesteld, af. Gassel JO11-2 had een gelijkspel verdiend maar het mocht niet zo zijn.