2016-2017

Hapse Boys JO11-1 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Hapse Boys JO11-1 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 08 april 2017. De uitslag van de wedstrijd was 1-1.

Gassel JO11-2 met punt terug uit Haps
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Hapse Boys JO11-1 (1 plaats hoger op de ranglijst) op het programma. Hapse Boys JO11-1 was een sterke tegenstander. De eerste aanval van Gassel JO11-2 werd afgeslagen en Hapse Boys JO11-1 was direkt gevaarlijk via de counter, een hard schot ging naast. Bij een volgende aanval van Hapse Boys JO11-1 was het Tygo van Deventer die ternauwernood op het laatste moment de bal kon blokkeren. Verder had Hapse Boys JO11-1 een veldoverwicht met was kleine kansjes; een schot wat naast ging, een corner die door iedereen werd gemist en voorlangs het doel ging. Wat verder in de eerste helft kon ook Gassel JO11-2 wat terugdoen. Jayden Hoekstra kon een terugspeelbal onderscheppen maar zijn inzet ging net naast. Even later was het toch Gassel JO11-2 dat onverwacht op voorsprong kwam. Met een passje door het midden van Jelle van Deventer werd Jayden Hoekstra in stelling gebracht. Alleen voor de keeper kon hij de bal nog net doortikken en de bal rolde langzaam over de doellijn 0-1. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft moest Gassel JO11-2 flink aan de bak. Eerst kreeg het zelf nog een kans via een schot van Jelle van Deventer, maar de keeper bracht redding. Aan de andere kant redde Jur van der Heijden op meerdere inzetten van Hapse Boys JO11-1. Bijna kon Gassel JO11-2 haar voorsprong uitbouwen; bij een afgeslagen bal bij een hoekschop kwam de bal voor de voeten van Tjeu Josemanders; zijn hoge schot op doel werd echter door de keeper van Hapse Boys JO11-1 uit de lucht geplukt. Daarna was het Hapse Boys JO11-1 dat flink aandrong. Een voorzet belandde plots boven op de lat en ging achter. Jur van der Heijden moest een aantal reddingen verrichten op schoten op doel. Even later had Gassel JO11-2 geluk; een schot kaatste binnenkant paal terug het veld in, de rebound werd door de spits van Hapse Boys JO11-1 voorlangs geschoten. De gelijkmaker zat echter in de lucht. Het duurde dan ook niet lang of een speler van Hapse Boys JO11-1 knalde de bal van afstand onhoudbaar in de kruising 1-1. Bij een volgende hoekschop bleef de bal voor het doel hangen en kon nog net voor de lijn worden weggehaald. Met kunst- en vliegwerk voorkwam Gassel JO11-2 een achterstand. Na een snelle uitbraak van Hapse Boys JO11-1 kon Gijs Thijssen door een goede ingreep een volgende kans voorkomen. Ook Tygo van Deventer blokkeerde nog een schot op het juiste moment. De laatste kans voor Hapse Boys JO11-1 werd via een goede redding van de Gasselse keeper gekeerd, waardoor Gassel JO11-2 toch na hard werken en ietwat geluk een punt mee naar huis kon nemen.