2016-2017

HBV JO11-1 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd HBV JO11-1 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 05 november 2016. De uitslag van de wedstrijd was 6-5.

Eerste nederlaag voor Gassel JO11-2
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 heeft vandaag tegen HBV JO11-1 haar eerste nederlaag sinds lange tijd geleden. Gassel JO11-2 begon tamelijk tam en wellicht wat lichtzinnig aan de wedstrijd. Het was HBV JO11-1 dat het spel dicteerde en een overwicht had. De eerste kans was dan ook voor HBV JO11-1, een schot wat over ging. Ietwat later had Gassel JO11-2 geluk omdat een schot van een HBV-speler via de buitenkant van de paal naast ging. Toch kreeg Gassel JO11-2 ook een kans, een pass van Tygo van Deventer op Chris Classens werd door laatstgenoemde net naast het doel van HBV JO11-1 geschoten. Het was HBV JO11-1 dat daarna de leiding nam, een afvallende bal bij een corner werd onhoudbaar ingeschoten 1-0. HBV JO11-1 kreeg meer kansen en Gassel JO11-2 had geen antwoord op het aanvalsspel van de thuisclub. Jur van der Heijden kon in eerste instantie een bal ternauwernood wegstompen bij een schot recht voor het Gassels doel, de rebound belandde in de handen van de Gasselse doelman. Toch kreeg hij de 2-0 te verwerken, HBV JO11-1 kwam op rechts door en de bal werd hard binnengeschoten. Direct daarna kreeg HBV JO11-1 na een volgende aanval een corner te nemen welke tot het derde doelpunt leidde. HBV JO11-1 ging door. Jur van der Heijden kon met zijn voet nog redding brengen bij een afstandsschot, maar de bal kaatste op Jasper van Acht af, waarbij hij de bal zodanig verkeerd op zijn schoen kreeg waardoor hij in het eigen doel schoot 4-0. Ondanks fraaie reddingen van Jur van der Heijden moest hij in de eerste helft nog een keer achter het net vissen: wederom werd een bal nadat hij werd gekeerd door de Gasselse doelman in tweede instantie binnengeschoten, dus 5-0. Het leek een enorme afstraffing te gaan worden, iets wat de Gasselse spelers nog niet eerder hadden meegemaakt. Jayden Hoekstra kon vlak voor het rustsignaal in ieder geval nog tegenscoren. Hij schoot beheerst de bal in het doel 5-1.

In de tweede helft was er een heel ander wedstrijdbeeld te zien. Gassel JO11-2 leek wakker geschud en er werd geknokt voor iedere bal. Tygo van Deventer ontfutselde de bal van een tegenstander op het middenveld. Hij speelde Gijs van Roosmalen aan die op zijn beurt Chris Classens de diepte instuurde. Zijn voorzet werd door Tygo van Deventer bij de tweede paal met een puntertje binnengeschoten, dus 5-2. Gassel JO11-2 ging door en na een schot wat werd tegengehouden met de handen van een HBV-speler betekende dit een strafschop. Deze werd feilloos binnengetrapt door Gijs van Roosmalen. Het geloof en vertrouwen was weer helemaal terug. Gassel JO11-2 kwam diverse keren goed door over rechts, via mooi combinatiespel, maar strandde vaak op het laatst. GasselJO11-2 moest het ook doen via combinatiespel want fysiek had HBV JO11-1 nogal wat meer in te brengen. Gassel JO11-2 scoorde de aansluitingstreffer. Een corner werd bij de tweede paal bijna gelijktijdig door Chris Classen en Tygo van Deventer samen binnengelopen, dus 5-4. De spanning was weer helemaal terug en Gassel JO11-2 rook kansen op de gelijkmaker. Die had zo maar kunnen vallen; een schot van Jayden Hoekstra ging maar net over. Gassel JO11-2 probeerde aan te zetten, maar het spel speelde zich een hele tijd op het middenveld af. Het was HBV JO11-2 dat daarna de voorsprong uitbouwde tot wederom twee doelpunten. Een pass van achteruit werd door de HBV-spits onder Jur van der Heijden door binnengeschoten 6-4, dit leek de beslissing. Maar Gassel JO11-2 liet het er niet bij zitten en vocht door en werd hiervoor beloond. Een precies op maat gegeven voorzet van Sil Verhallen op Gijs van Roosmalen werd keurig afgerond, dus 6-5. De spanning was wederom helemaal terug. Tygo van Deventer kwam goed door op rechts, kapte een tegenspeler uit en gaf ook een afgemeten voorzet af op Gijs van Roosmalen. Deze handelde wellicht net iets te snel waardoor hij net overschoot. Het was de laatste actie van de wedstrijd. Op basis van de tweede helft had Gassel JO11-2 de gelijkmaker zeker verdiend, maar het mocht niet zo zijn en daardoor betekende dit het eerste verlies sinds lange tijd.