2016-2017

Juliana Mill JO11-2 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Juliana Mill JO11-2 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 03 december 2016. De uitslag van de wedstrijd was 5-5.

Doelpuntrijk gelijkspel Gassel JO11-2
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag aantreden tegen het één plaats op de ranglijst hoger staande Juliana Mill JO11-2 in Mill. In het begin van de wedstrijd golfde het spel op en neer, beide teams zochten de aanval op, beide teams kregen ook kansen om de score te openen. Nadat Jur van der Heijden een hard schot wist te keren na een uitbraak van Juliana Mill JO11-2, was het in de tegenaanval wel raak voor Gassel JO11-2. Jelle van Deventer dribbelde via de linkerkant naar voren en zijn harde lage voorzet over de grond was precies op maat voor Gijs van Roosmalen die hierdoor eenvoudig kon binnentikken 0-1. Direkt daarna wist Gassel JO11-2 via een fraaie combinatie via diverse spelers de voorsprong uit te bouwen. Het was Tygo van Deventer die als laatste een tegenspeler uitkapte en binnenschoot 0-2. Gassel JO11-2 kreeg de kans om de voorsprong verder uit te bouwen. Een toegekende vrije trap aan Gassel JO11-2 genomen door Gijs van Roosmalen ging maar net over. Aan de andere kant kreeg Juliana Mill JO11-2 ook kansen. Goed verdedigingswerk van Lucas Neijenhuis, Tjeu Josemanders en Gijs Thijssen voorkwamen kansen voor Juliana Mill JO11-2. Het had ook wat geluk. Een schot ging voorlangs. Jur van der Heijden bracht twee maal redding bij schoten op doel. Uiteindelijk was het bij de volgende kans voor Juliana Mill JO11-2 wel raak. Een schot/voorzet kwam voor de voeten van de spits van Juliana die de bal binnen kon tikken 1-2. Gassel JO11-2 zat daarna in een wat mindere fase en het duurde dan ook maar even totdat Juliana Mill JO11-2 de gelijkmaker binnenschoot, dus 2-2. Gassel JO11-2 herpakte zich. Bij een corner had Tygo van Deventer pech, zijn inzet werd gestopt door de keeper. Een schot van Jelle van Deventer werd ternauwernood ook gekeerd door de keeper. Gassel JO11-2 had net voor rust ook weer geluk, bij een uitval werd de bal hoog op doel geschoten, maar Jur van der Heijden kon de bal nog net aanraken waardoor de bal via de lat over het doel ging.

In de tweee helft eenzelfde beeld. Het spel ging op en neer, beide teams streden voor elke meter. Bij een aanval kon Gijs van Roosmalen via een steekpass Chris Classens in stelling brengen. Hij kon recht op de keeper afgaan, maar wist helaas niet te scoren. De volgende kans was ook voor Chris Classens, bij een ingooi van de thuisploeg kreeg hij de bal mee, zijn schot ging echter via de buitenkant van de paal naast. Kort daarop kon Gijs Thijssen de bal veroveren en gaf de bal mee aan Jelle van Deventer die op zijn bekende manier van rechts naar links trok en de bal feilloos in de verre hoek binnen kon schieten, waardoor Gassel JO11-2 weer op voorsprong kwam 2-3. Net als in de eerste helft was het kort daarna weer raak voor Gassel JO11-2; Jelle van Deventer kon via de linkerkant opkomen, dit keer schoot hij niet op doel maar gaf een strakke lage voorzet, Tygo van Deventer stond weer op de goede plaats en kon de bal binnenschieten, dus 2-4. De volgende kans was wederom voor Gassel JO11-2, bij een corner werd een schot in eerste instantie tegengehouden door een speler van Juliana, de wegspringende bal werd direkt op doel geschoten door Jayden Hoekstra, maar zijn inzet ging net over. Bij de daaropvolgende aanval van Juliana Mill JO11-2 werd tot twee keer toe de bal van de lijn gehaald en bij de derde doelpoging ging de bal er op miraculeuze wijze niet in. Even later kon Juliana Mill JO11-2 toch weer de aansluitingstreffer scoren 3-4. Gassel JO11-2 kreeg het moeilijker en Juliana Mill JO11-2 kreeg weer kansen. Een schot van een speler van Mill alleen voor het doel werd voorlangs geschoten. Jayden Hoekstra had pech dat bij een counter zijn inzet eerst nog door de keeper werd gestopt, zijn schot daarna ging langs. Bij de volgende aanval was het wel weer raak voor Juliana Mill JO11-2 en kwam het dus weer op gelijke hoogte 4-4. Gassel JO11-2 kreeg weer een goede mogelijkheid om weer op voorsprong te komen. Na een combinatie tussen Gijs Thijssen en Tjeu Josemanders werd uiteindelijk Chris Classens aangespeeld, maar zijn schot werd tegengehouden door de keeper. Dit keer was het Juliana Mill JO11-2 dat op voorsprong kwam. In eerste instantie kon Jur van der Heijden nog redden, maar daarna was hij kansloos en werd het 5-4 voor de thuisploeg. De spanning steeg. Gassel JO11-2 beet van zich af en gaf alles om niet te verliezen. Na een onderschepping van een aanval van Juliana gaf Gijs van Roosmalen de bal voor en kon Tygo van Deventer tot ieders opluchting de gelijkmaker binnenschieten 5-5. Het was aan Jur van der Heijden te danken dat er een zwaarbevochten punt mee naar huis kon worden genomen, hij kon met een fraaie redding nog een tegengoal voorkomen. Gassel JO11-2 blijft door dit resultaat op de vierde plek staan. Volgende week staat de laatste wedstijd op het programma, de inhaalwedstrijd tegen koploper DSV JO11-2 uit Sint-Anthonis.