2016-2017

JVC Cuijk JO11-4 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de tweede ronde bekerwedstrijd JVC Cuijk JO11-4 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op woensdag 14 december 2016. De uitslag van de wedstrijd was 1-6.

Gassel JO11-2 door naar derde ronde
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 heeft woensdag door een 6-1 overwinning op JVC Cuijk JO11-4 de derde ronde van het bekertoernooi bereikt. Het duel stond eigenlijk op de agenda voor komende zaterdag. Maar het duel kon worden verplaatst, zodat alle spelers aankomend weekend op het voetbalkamp aanwezig kunnen zijn. Het team startte goed en kreeg direct kansen. Via een snelle aanval kwam de bal als laatste bij Chris Classens terecht, maar zijn schot werd echter gered door de keeper. Ook een schot van Gijs van Roosmalen trof geen doel, de bal werd in het zijnet geschoten. Aan de andere kant schoot ook JVC Cuijk JO11-4 in het zijnet. Bij de volgende aanval van Gassel JO11-2 was het wel raak. Een voorzet en/of schot op doel door Tygo van Deventer werd losgelaten door de JVC-keeper, waardoor Gijs van Roosmalen de bal simpel binnen kon tikken 0-1. Gassel JO11-2 kreeg daarna volop kansen op een tweede goal. Een aantal schoten op doel werden gekeerd door de keeper en spelers van JVC Cuijk JO11-4. De rebound van een schot van Chris Classens werd opnieuw door hem op doel geschoten en ging maar net langs. Bij een corner had Gijs Thijssen de pech dat hij met een schot met zijn linker de paal trof. Een ontzettend hard schot van Jelle van Deventer werd op een knappe manier door de keeper van JVC Cuijk JO11-4 gekeerd. Bij een volgende corner werd een afvallende bal door Gijs Thijssen op doel geschoten maar de bal werd in de kiem gesmoord door een aantal spelers dat voor het doel stond. Ondanks het overwicht was het wel oppassen voor een tegenaanval maar de verdediging van Gassel JO11-2 stond goed. Tjeu Josemanders, Jasper van Acht en Lucas Neijenhuis stonden elk hun mannetje. Bij een van de aanvallen van JVC Cuijk JO11-4 kon Jelle van Deventer de bal voor het doel van Gassel JO11-2 oppikken, hij gaf met een sublieme pass de bal door op Chris Classens die op zijn beurt Gijs van Roosmalen alleen op de keeper af kon sturen, hij rondde het koelbloedig af en dus 0-2. Vlak hierna was de strijd eigenlijk beslist. Gijs Thijssen onderschepte een aanval van JVC Cuijk JO11-4 en speelde Jelle van Deventer aan, die zich op zijn beurt knap vrijspeelde door een mooie kapbeweging en passte de bal tussen een 2-tal JVC-spelers door waardoor Gijs van Roosmalen opnieuw op de keeper af kon gaan, met een schuiver zorgde hij voor de 0-3. Dit was tevens de ruststand.

In het begin van de tweede helft was het door niet goed opletten direct raak voor JVC Cuijk JO11-4. De thuisploeg ging vol goede moed op zoek naar de aansluitingstreffer. Jur van der Heijden kon dit gelukkig voorkomen door oa een fraaie redding. Daarna pakte Gassel JO11-2 toch weer het initiatief. Tygo van Deventer dacht de vierde goal van Gassel JO11-2 binnen te schieten maar zijn inzet ging voorlangs. Even later wist Jelle van Deventer de bal op het middenveld te veroveren en gaf de bal via de linkerkant voor op zijn broer Tygo van Deventer. Dit keer was hij wel gelukkiger in de afronding en hij bracht de stand op 1-4. Gassel JO11-2 ging gewoon door met aanvallen en het was een kwestie van tijd dat het weer scoorde. Een schot van Gijs van Roosmalen werd nog tegengehouden door een JVC-speler, waarbij de bal voor de voeten van Tygo van Deventer kwam, die zijn 2e goal van de avond scoorde 1-5. JVC Cuijk JO11-4 had nog de kans om ook te scoren, bij een corner werd de bal in eerste instantie op de paal geschoten, het tweede schot werd gepareerd door de Gasselse doelman. Het slotakkoord was voor Jelle van Deventer. Hij kon weer eens op de zijn bekende manier van rechts naar links dribbelen totdat de bal goed voor zijn linkervoet lag en verwoestend uithaalde, de bal vloog hard in de kruising 1-6. Een mooie overwinning met goed veldspel waardoor Gassel JO11-2 overwintert in het bekertoernooi.