2016-2017

Vianen Vooruit JO11-1 - Gassel JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Vianen Vooruit JO11-1 - Gassel JO11-2 uit het seizoen 2016-2017 welke is gespeeld op zaterdag 15 oktober 2016. De uitslag van de wedstrijd was 3-8.

Gassel JO11-2 zet zegereeks voort
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO11-2)  |

Gassel JO11-2 moest vandaag voor haar tweede competitiewedstijd aantreden tegen Vianen Vooruit JO11-1 in Vianen. Het had vandaag in ieder geval meer weerstand dan de afgelopen weken, door hard werken en goed voetbal werd een prima prestatie geleverd. Gassel JO11-2 begon goed aan de wedstrijd. Gijs Thijssen onderschepte de bal en dribbelde via de linkerflank naar voren. Zijn lage voorzet werd door Sil Verhallen maar net voorlangs geschoten. Vianen Vooruit JO11-1 schoot een vrije trap over. In de volgende aanval werd een schot van Tygo van Deventer geblokt en de bal viel via de keeper van Vianen Vooruit JO11-1 voor de voeten van Sil Verhallen die hier wel raad mee wist, hij schoof de bal netjes aan de rechterkant van de goal binnen 0-1. De strijd ging mooi gelijk op en er werd volop gestreden op het middenveld. Vianen Vooruit JO11-1 creëerde ook kansen. Een schot kaatste via de paal weer terug het veld in, de terugspringende bal werd hard door een speler van de thuisploeg op goal geschoten, waardoor de bal via de handen van Jur van de Heijden toch in het doel belandde wat de gelijkmaker betekende 1-1. Een corner van Gassel JO11-2 ging via de paal mis. Een bal in de kluts werd door Tygo van Deventer ingeschoten maar de keeper bracht redding. Aan de andere kant wist Jur van der Heijden een achterstand te voorkomen door een schot goed te tegen te houden. Even later dacht Tygo van Deventer te scoren na een mooie aanval via Chris Classens, maar de bal kwam terug het veld in via de paal en keeper. De bal werd echter niet afdoende weggewerkt door de verdediging van Vianen Vooruit JO11-1 en de bal rolde na enig geluk via een eigen speler van de Vianense formatie over de doellijn, waardoor Gassel JO11-2 weer op voorsprong kwam, dus 1-2. Gassel JO11-2 breidde daarna de marge snel uit naar twee doelpunten. Jelle van Deventer ontnam de bal op het middenveld van een tegenspeler en stoomde via de linkerkant op. Zijn afgemeten voorzet werd koelbloedig ingeschoten door Chris Classens, een zogenaamd doelpunt uit het boekje: 1-3. Jur van der Heijden verrichte nog een prima redding na een schot vanaf de rechterkant. Kort hierna was het Sil Verhallen die de bal veroverde op het middenveld, een tweetal tegenspelers omspeelde en daarna rechtdoor op het Vianense doel afstevende; zijn schot was onhoudbaar voor de keeper van Vianen Vooruit JO11-1. Vlak voor het rustsignaal dacht Vianen Vooruit JO11-1 nog terug te kunnen komen. Alle spelers van Gassel JO11-2 waren betrokken in een aanval. De bal werd echter onderschept en de thuisploeg counterde vliegensvlug naar voren. Ondanks dat drie spelers van Vianen alleen op het doel van Gassel JO11-2 af kwamen, waren er toch nog een aantal Gasselse spelers die via een enorme sprint de Vianense spelers konden achterhalen en een tegendoelpunt konden voorkomen.

In de tweede helft was de eerste kans voor Vianen Vooruit JO11-1. Direct vanaf de aftrap werd een aanval ingezet, maar het was Jur van der Heijden die op het allerlaatste moment redding kon verrichten. Hij gaf de bal direct mee aan Gijs Thijssen, die doorpaste naar Gijs van Roosmalen. Deze gaf de bal door aan Sil Verhallen die op zijn beurt Jelle van Deventer in stelling kon brengen, het schot werd echter gekeerd en tot hoekschop verwerkt. Na wederom een mooie combinatie was het Jayden Hoekstra die een schot gekeerd zag. De volgende aanval ingeleid door Jayden Hoekstra strandde vlak voor het doel; Tygo van Deventer wist de bal op te pikken en schoot de 1-5 binnen. Ook Vianen Vooruit JO11-1 bleef kansen houden. Lucas Neijenhuis werd op het middenveld gepoort, maar maakte het de Vianense speler toch moeilijk en hierdoor kon Gijs Thijssen de bal op het laatste moment onderscheppen. Een schot van Vianen Vooruit JO11-1 ging langs. Bij een volgende aanval de thuisploeg werd de bal via de paal langs geschoten. De hij opvolgende snelle uittrap van Jur van der Heijden werd goed opgevangen door Sil Verhalen die de bal direct doorschoof in de loop van Tygo van Deventer die de bal netjes rechts van de keeper binnen schoot, dus 1-6. Even later kreeg Gassel JO11-2 een vrije trap te nemen op een mooie afstand van het doel van Vianen Vooruit JO11-1. Gijs van Roosmalen nam de vrije trap en krulde de bal keurig in de kruising 1-7. Ook Vianen Vooruit JO11-1 wist nog te scoren. Via een uitval werd de bal van afstand onhoudbaar binnengeschoten en dus werd het 2-7. Jelle van Deventer rondde na een fraaie aanval weer voor Gassel JO11-2 mooi af, hij trok vanaf het middenveld op zijn bekende manier via de linkerkant naar binnen en schoot hard raak. Het slotakkoord was voor Vianen Vooruit JO11-1, via een counter wist ze nog eenmaal te scoren wat de eindstand van 3-8 betekende.