2017-2018

De Zwaluw JO11-1 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen De Zwaluw JO11-1 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 14 april 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 0-8.

Gassel JO11-1 zet zegereeks voort
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 moest vandaag aantreden in Oeffelt tegen De Zwaluw JO11-1, vijfde op de ranglijst. Dus werd toch een moeilijkere wedstrijd verwacht dan de eerdere gespeelde wedstrijden. Maar Gassel JO11-1 had het toch weer redelijk makkelijk en behaalde een ruime overwinning. Gassel JO11-1 moest het vandaag wel doen met één speler minder, omdat Tijn van Boekel geblesseerd aan de kant moest toekijken. Direkt na de aftrap zocht Gassel JO11-1 de aanval op. Dit leverde meteen de eerste goede kans op, Gijs Thijssen schoot de bal echter vol op de paal. Even later kon hij wederom uithalen maar dit keer was het de keeper van De Zwaluw JO11-1 die redding kon brengen. De uittrap van de keeper werd direkt onderschept en het was Tygo van Deventer die hier van profiteerde en de 0-1 binnenschoot. Gassel JO11-1 zette de tegenstander onder druk en kreeg kans op kans. Na een fraaie aanval over diverse schijven schoot Tygo van Deventer uiteindelijk de bal net over het doel. Bij een volgende aanval was het wel raak. Jur van Heijden gaf de bal van achteruit mee aan Tjeu Josemanders, die het hele vele over kon steken en een prima pass afleverde bij Sil Verhallen die de 0-2 binnenschoot. Jasper van Acht bracht Tygo van Deventer met een mooie pass in stelling, maar zijn schot ging over. Een volgende combinatie tussen Jasper van Acht en Tygo van Deventer pakte wel goed uit, laatstgenoemde kon vanaf de middenlijn naar het doel van De Zwaluw JO11-1 dribbelen en simpel de 0-3 binnenschuiven. Direkt daarna was het wederom raak, Sil Verhallen gaf de bal mee aan Tygo van Deventer die zijn derde doelpunt van de dag binnen kon schieten 0-4. Even later had Tjeu Josemanders pech; hij kon weer via de linkerkant mee opkomen en kreeg een goede schietkans, maar de keeper van Oeffelt wist met een fraaie redding een doelpunt te voorkomen. Na meerdere kleinere kansen om zeep te hebben geholpen was het vlak voor rust toch nog een keer raak. Gijs Thijssen onderschepte de bal op het middenveld en speelde vervolgens Tygo van Deventer aan die direkt de bal doorspeelde naar de linkerflank op Jazz Goosens. Jazz Goossens zocht al dribbelend de weg naar het doel en rondde koelbloedig af door de bal in de verrek hoek binnen te schieten 0-5.

In de 2e helft was het De Zwaluw JO11-1 die de eerste kans kreeg, maar het schot werd geblokkeerd en tot corner verwerkt. Gassel JO11-1 kreeg wel kansen, maar niet zoveel als in de eerste helft. De wedstrijd werd ook wat rommelig. Na tien minuten in de tweede helft gespeeld te hebben kreeg Gassel JO11-1 een corner te nemen. Deze werd dit keer eens genomen door Jasper van Acht, die de bal hoog voor bij de tweede paal neerlegde. Spits Tygo van Deventer kon zijn hoofd tegen de bal aanzetten en de 0-6 binnenkoppen. Via een lange bal van achteruit op de de spits van Gassel JO11-1 dacht deze wederom te scoren, maar zijn schot ging via de paal en een verdediger van De Zwaluw JO11-1 langs het doel. Aan de andere kant creeerde De Zwaluw JO11-1 nu ook kansen. Maar keeper Jur van de Heijden wilde persé de nul houden en kon middels een aantal goede reddingen tegendoelpunten voorkomen. Bij een uitval van Gassel JO11-1 dachten een aantal spelers op goal te kunnen schieten, maar ze schopten of over de bal of konden op het allerlaatste moment niet uithalen vanwege een verdediger. De bal belandde uiteindelijk bij Sil Verhallen die dan toch de bal tegen het net wist te schoppen 0-7. Vlak daarna na een mooie aanval schoot Sil Verhallen de bal in de handen van de keeper. Daarna kreeg De Zwaluw JO11-1 een opgelegde kans om toch de eretreffer te maken, maar een schot van een aanvaller van De Zwaluw JO11-1 ging via de keeper van Gassel JO11-1 en de paal langs het doel. Het laatste woord was van Gassel JO11-1 . Jasper van Acht kon oprukken via de rechterflank en gaf de bal voor op Sil Verhallen, maar die miste de bal waarna Tygo van Deventer simpel de bal bij de tweede paal kon binnentikken en dus een 0-8 eindstand.