2017-2018

De Zwaluw JO11-1 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen De Zwaluw JO11-1 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 29 oktober 2017. De uitslag van deze wedstrijd was 2-7.

Gassel JO11-1 verslaat de koploper
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 begon goed aan de wedstrijd en had een licht overwicht. Na wat kleine kansjes was het Sil Verhallen die over de rechterflank kon opzetten, zijn direkte tegenstander uitspeelde en een goede voorzet afleverde op Tygo van Deventer die simpel de 0-1 kon binnen tikken. Gassel JO11-1 nam het daarna toch wel wat lichtzinnig op en met veel spelers in de aanval was het De Zwaluw JO11-1 die met een uitstekend uitgespeelde counter de gelijkmaker wist te maken 1-1. De bal werd hoog en onhoudbaar ingeschoten. Daarna was het Gassel JO11-1 dat het heft in hand nam. Tygo van Deventer had de 1-2 op de schoen, bij zijn solo kwam hij alleen voor de keeper uit maar zijn schot ging langs het doel. Even later had hij pech dat zijn schot via de binnenkant van de paal weer het veld in sprong. Gassel JO11-1 kreeg nog een aantal corners te nemen, maar die leverden niets op. Toch kwam Gassel JO11-1 vlak voor rust op voorsprong doordat Tygo van Deventer een volgende kans wel goed benutte en dus 1-2.

Na de rust ging Gassel JO11-1 goed door. Bij een ingooi van Tjeu Josemanders kon Tygo van Deventer de bal voorzetten op Sil Verhallen, zijn schot was doeltreffend 1-3. Bij een corner van Gassel JO11-1 genomen door Jasper van Acht kon Sil Verhallen de bal op doel koppen, maar de keeper wist zijn inzet te pakken. Een solo van Tygo van Deventer werd goed afgerond 1-4. Aan de andere kant kreeg De Zwaluw Veen kans op de achterstand te verkleinen, maar Jur van der Heijden redde prima bij een schot en wist zo een tegendoelpunt te voorkomen. Gassel JO11-1 zelf kreeg daarna volop kansen. Een afstandsschot van Jasper van Acht werd nipt aangetikt door de keeper, waardoor de bal net langs ging. Een afspringende bal werd snoeihard op doel geschoten door Gijs Thijssen, waarbij de keeper andermaal goed wist te redden. In de rebound was het Bram Jaspers die maar net langs schoot. Bij een uitval van De Zwaluw JO11-1 kon Jur van der Heijden in eerste instantie een inzet van de spits nog keren, maar in de rebound was hij toch kansloos 2-4. Even later zette Tijn van Boekel met een prima pass Bram Jaspers in stelling, maar hij miste. Jasper van Acht was dichtbij succes, maar zijn schot ging net langs, een volgend schot werd gepareerd door de keeper. Bij een volgende aanval kon Sil Verhallen via de rechterkant opkomen, gaf een lage voorzet voor het doel, maar Jazz Goosens kon net niet bij de bal om deze binnen te tikken.

Sil Verhallen had daarna pech bij een schot, de bal ging via de paal langs. Via een prima aanval opgezet door Tijn van Boekel, Sil Verhallen en Tygo van Deventer kon laatstgenoemde de bal voorzetten op Gijs Thijssen, die koelbloedig afrondde 2-5. Bij de volgende aanval was het weer raak. Sil Verhallen kon al dribbelend opkomen en schoot de bal tussen de benen van de keeper door binnen 2-6. Het laatste doelpunt was ook voor Gassel JO11-1, een voorzet van Tygo van Deventer werd binnengeschoten door Jazz Goosens. Dit betekende de 2-7. Door dit uitstekende resultaat staat Gassel JO11-1 nu op de 3e plaats, met 9 punten uit 4 gespeelde wedstrijden. Volgend weekend staat opnieuw een topper op het programma. Dan ontvangt Gassel JO11-1 thuis de andere koploper SES JO11-2, die net als De Zwaluw JO11-1 slechts 3 punten meer heeft als Gassel JO11-1.