2017-2018

De Zwaluw JO13-2 - Gassel JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen De Zwaluw JO13-2 en Gassel JO13-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op maandag 28 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 2-5.

Gassel JO13-2 boekt prima inhaalzege
  |  Auteur: Ryan Siroen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Beide teams kwamen hard uit de startblokken. Oeffelt dat twee keer net geen doelpunt weet te maken en bij ons tot meerdere malen de laatste pass die net mislukte. Na ongeveer tien minuten was het dan toch echt raak. Femke van Thiel krijgt na een opbouw van achterin de bal in de voeten gespeeld en schiet hard en laag langs die keeper die verbaast achter bleef. Kans na kans wordt er vanuit ons gecreëerd, maar doelpunten blijven uit. Vlak voor rust lukte het dan toch weer een keer. Femke van Thiel krijgt de bal randje zestien aangespeeld en schiet hem over de keeper in de verre hoek. 0-2 bij rust! Na de donderspeech in de rust werd het na rust dan ook snel 0-3. Rens Janssen krijgt de bal vanuit de voorzet de bal in de voeten, kapt twee spelers uit en schiet vervolgens hard en laag de bal in de goal. Zo'n tien minuten later kwam er dan toch nog wat beleving vanuit de Oeffeltse formatie en na een actie over de flank schoot de linksbuiten van Oeffelt over onze keeper heen de bal in de goal 1-3. De ploeg toonde echter veerkracht en twee minuten later wist Jelle van Deventer na een vrije trap van verdediger Camiel van Spijk de bal snoeihard in de korte bovenhoek te schieten, onhoudbaar voor de keeper werd het dan dus 1-4. Zo'n vijf minuten later was het dan toch weer raak voor De Zwaluw JO13-2. Na wat geklungel achterin kwam de bal recht voor de voeten van de Oeffeltse spits die één-op-één met onze keeper koel de 2-4 binnenschoot. Vijf minuten voor tijd was het Femke van Thiel die een hattrick op haar naam mocht schrijven! Ze schoot de bal vanaf ongeveer 25 meter op goal onderkant lat binnen. Al leek dat op dit moment niet zo te zijn, de bal kwam terug uit de goal, echter hadden we deze dan toch als 2-5 op kunnen schrijven omdat de goed oplettende Mike Poels de bal in de rebound zo hard als hij kon tegen het net schopte. Twee minuten voor tijd kwamen ineens de sproeiers in Oeffelt omhoog, de spelers vonden dit natuurlijk fantastisch omdat het op dit moment nog steeds 26,5 graden was! Prima overwinning, zaterdag de laaste wedstrijd waarbij met winst een grote hand vol geluk (dat de andere niet winnen) zelfs de derde plaats kan worden gehaald als eindresultaat!