2017-2018

ST Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO11-3 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO11-3 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 24 maart 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 1-9.

Gassel JO11-1 wint met ruime cijfers
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 moest vandaag aantreden tegen ST Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO11-3 in Westerbeek. Het was een hele toer om het veld te vinden, maar na een mooie toeristische route, wat omzwervingen en de molen van Oploo twee keer gezien te hebben lukte het toch om het veld te vinden. Hierdoor begon de wedstrijd wat later. Gassel JO11-1 begon wat aarzelend aan de wedstrijd, het kreeg wel de eerste kansjes, maar het was de thuisclub die bij een uitval de bal onder keeper Jur van de Heijden binnen kon schieten, 1-0. Gassel JO11-1 liet de moed niet zakken en ging op naar de gelijkmaker. Sil Verhallen had pech, zijn schot werd gekeerd door de keeper. Bij een hoekschop kopte Tygo van Deventer de bal net naast. Even later wist Jazz Goossens de bal te af te pakken op het middenveld en met een subliem passje stuurde hij Tygo van Deventer alleen op de keeper af; dit was een koud kunstje en hij schoot netjes de 1-1 binnen. Gassel JO11-1 zocht direct daarna weer de aanval op. Jasper van Acht wist de bal op links te veroveren en na goed doorgaan gaf ook hij een prachtige pass op Tygo van Deventer die hier wederom wel weer raad mee wist 1-2. Gijs Thijssen had pech nadat hij een solo besloot met een schot op goal, de bal ging via de kruising over. Even later mocht hij aanleggen vanaf de penaltystip na een handsbal; hij schoot de bal onberispelijk binnen 1-3. Gassel JO11-1 kreeg hierna volop kansen en had een behoorlijk veldoverwicht. Sil Verhallen schoot de bal na een één-tweetje met Timo de Kleijn voorlangs. Direct daarna ging Sil Verhallen goed door op rechts, ging een één-tweetje aan met Tygo van Deventer en kon vervolgens de bal laag voorzetten, waarna Tygo van Deventer de 1-4 binnengleed. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft bleef Gassel JO11-1 goed doorgaan en met prima combinatievoetbal werd het een doelpuntrijk duel. Sil Verhallen wist nogmaals het net te vinden door de 1-5 binnen te schieten, na een mooie aanval die hij zelf opzette. Even later was het Jazz Goossens die dacht te gaan scoren, maar zijn schot werd gekeerd door de keeper. De terugspringende bal kwam vervolgens voor de voeten van Tygo van Deventer die hierbij zijn vierde doelpunt binnenschoot 1-6. Gassel JO11-1 had bij de volgende goal ietwat geluk. Bij een kort genomen corner gaf Jasper van Acht de bal voor het doel en deze werd in de drukte bij de tweede paal binnengelopen door Jazz Goossens en dus 1-7. Gassel JO11-1 kreeg vervolgens volop kansen (schoten van Tijn van Boekel, Tjeu Josemanders en Bram Jaspers), maar deze werden niet allemaal omgezet in doelpunten. Toch werd er nog wel gescoord. Bij wat gerommel voor de goal van de tegenstander kwam een afvallende bal voor de voeten van Gijs Thijssen, die niet aarzelde en op het doel schoot, waarbij de bal via de borst van zijn medespeler Jazz Goossens in het net belandde. Het laatste doelpunt kwam op naam van Jazz Goossens. Hij wist de bal te veroveren en met een geweldig schot over de grond schoot hij de bal in de verre hoek binnen 1-9. Wederom een prima overwinning met goed combinatievoetbal.