2017-2018

Gassel JO11-1 - Sambeek JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO11-1 en Sambeek JO11-2 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 07 april 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 7-2.

Vierde zege op rij Gassel JO11-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 moest vandaag thuis aantreden tegen Sambeek JO11-2. Direkt na het eerste fluitsignaal zette Gassel JO11-1 vol druk op het doel van de tegenstander en kreeg al snel de eerste goede kans. Een schot van Sil Verhallen werd gekeerd door de keeper. Bij de volgende kans van Sil Verhallen was het wel raak. Hij werd op de rechterflank aangespeeld door Jasper van Acht en schoot feilloos de 1-0 binnen. Gassel JO11-1 bleef de aanval zoeken en kreeg diverse kansen. Een schot van Tygo van Deventer ging net voorlangs het doel. Een inzet van Tygo van Deventer na een voorzet van Sil Verhallen werd ter nauwer nood door de keeper gekeerd. Bij de volgende voorzet was het wel raak; Tygo van Deventer schoot hard raak 2-0. Even later was het dezelfde Tygo van Deventer die achter een bal aan ging die links voor op het veld belandde. Hij pikte de bal op en soleerde naar het doel van Sambeek en schoot de 3-0 binnen. Gassel JO11-1 bleef volop de aanval zoeken. Een schot van Sil Verhallen werd tegengehouden door de keeper en in de rebound schoot Gijs Thijssen de bal net naast. Bij een spaarzame uitval van Sambeek JO11-1 was het wel direkt gevaarlijk voor het doel van Gassel JO11-1. Jur van de Heijden voorkwam een tegendoelpunt door een schot goed te keren. Sambeek JO11-2 kreeg daarna nog een mogelijkheid maar het schot ging via de lat over het doel. Daarna was het weer de beurt aan Gassel JO11-1. Bram Jaspers werd met een pass door het midden in stelling gebracht en hij kon alleen op de keeper afgaan. Even leek het of de bal na zijn schot net niet over de doellijn zou rollen, maar zijn schot was net hard genoeg, wat de 4-0 betekende. Bij een volgende counter van Sambeek JO11-2 wist Tijn van Boekel door goed verdedigingswerk een tegendoelpunt te voorkomen. Na wat kleinere kansjes was het wederom Tygo van Deventer die na een solo de 5-0 binnenschoot. Net voor het rustsignaal had Tijn van Boekel nog pech bij een schot wat net naast ging.

In de tweede helft was het Gassel JO11-1 dat de eerste kans creëerde. De bal kwam in wat gekluts voor het doel van Sambeek JO11-2 voor de voeten van Timo de Kleijn, die niet aarzelde en direkt op goal schoot, hij had pech, zijn schot ging maar net naast. Vlak daarna was er balverlies op het middenveld van Gassel JO11-1, waarbij Sambeek JO11-2 direkt van profiteerde en de 5-1 binnenschoot. Het werd nu wat rommeliger in het veld. Toch wist Gassel JO11-1 nog een aantal mooie aanvallen op te zetten. Jazz Goossens kon via de linkerkant oplopen en hij legde de bal panklaar voor op Sil Verhallen, maar zijn schot werd gekeerd door de keeper. Bij een volgende aanval over de rechterzijde werd de bal voorgelegd op Tygo van Deventer die de bal in één keer op zijn pantoffel nam en de 6-1 binnen binnenschoot. Gassel JO11-1 moest tussendoor wel waakzaam zijn want Sambeek JO11-2 kwam er een aantal keren goed uit. Bij een hoekschop van Sambeek JO11-2 moest Jur van de Heijden ingrijpen en voorkwam een volgend tegendoelpunt. Hij gaf de bal daarna mee aan Sil Verhallen die van achteruit een pass gaf op Tygo van Deventer die alleen op de keeper door kon gaan, hem omspeelde en de 7-1 binnen schoot. Jasper van Acht dacht ook zijn doelpunt mee te kunnen pikken, maar een eerste schot ging over, daarna schoot hij nogmaals over, maar nu via de lat. Bij een van de laatste aanvallen van Sambeek JO11-2 kon Jur van de Heijden in eerste instantie nog een redding verrichten, maar was hij kansloos in de rebound wat de eindstand van 7-2 betekende. Gassel JO11-2 blijft hierdoor nog ongeslagen de koppositie aanvoeren.