2017-2018

Gassel JO11-1 - SES JO11-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO11-1 en SES JO11-2 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 04 november 2017. De uitslag van deze wedstrijd was 4-3.

Gassel JO11-1 pakt weer volle buit
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 moest vandaag aantreden tegen koploper SES JO11-2 uit Langenboom. Gassel JO11-1 begon aardig aan de wedstrijd, maar er was toch wel sprake van enige spanning. Het was SES JO11-2 dat als eerste een goede kans kreeg. Bij een hoekschop moest keeper Jur van de Heijden redding brengen bij een kopbal. Bij een aanval van Gassel JO11-1 werd de bal onderschept door een speler van SES JO11-2 die de bal hard naar voren richting doel schoot, hierbij werd de bal ietwat van richting verandert en belandde zomaar in het Gasselse doel, 0-1. Gassel JO11-1 probeerde wat terug te doen. Sil Verhallen was dichtbij de gelijkmaker, maar zijn inzet ging net naast. Aan de andere kant wist Jur van de Heijden in eerste instantie een hard schot te stoppen, maar in de rebound was hij kansloos, dit betekende de 0-2. De Gasselse spelers waren hierdoor toch wel ietwat aangedaan en moesten alle zeilen bijzetten om in de wedstrijd te blijven. Goed verdedigingswerk van Tijn van Boekel, Bram Jaspers en Tjeu Josemanders voorkwam een verdere achterstand. Bij een volgende aanval wist Gassel JO11-1 dan toch de aansluitingstreffer te scoren. Gijs Thijssen bracht met een mooie pass Tygo van Deventer in stelling, alleen voor de keeper rondde hij keurig af en dus 1-2. Daarna had Gassel JO11-1 pech, een aanval over rechts via Jazz Goosens kwam uiteindelijk bij Tygo van Deventer terecht die niet aarzelde en direkt op goal schoot, zijn schot belandde echter op de paal. SES JO11-2 had toch wel een licht overwicht en wist dit ook uit te buiten door vlak voor rust nogmaals te scoren 1-3. Een domper voor Gassel JO11-1, want het verschil was wederom twee doelpunten.

Trainer/coach Erik van Boekel pept het team op voor de wedstrijd

Gassel JO11-1 wist nu wat het na de rust te doen stond. Direkt vanaf het beginsignaal van de tweedee helft zocht het de aanval op en speelde met meer felheid als in de eerste helft. Dit leverde direkt resultaat op, Tygo van Deventer scoorde de 2-3 en het geloof was weer helemaal terug. Na een mooie combinatie tussen Sil Verhallen en Tygo van Deventer gaf laatstgenoemde de bal goed voor op de opkomende Gijs Thijssen, zijn schot met links ging maar net langs. Gassel JO11-1 bleef drukken. Een corner, genomen door Jasper van Acht werd bij de eerste paal binnengetikt door wederom Tygo van Deventer en dus 3-3. Gassel JO11-1 kreeg vervolgens een paar mooie kansen om op voorsprong te komen. Bij een corner schoot Sil Verhallen net langs. Een schot van Gijs Thijssen werd knap gered door de goalie van SES JO11-2. Bij een counter van SES JO11-2, was het die ploeg die pech had, een schot ging via de bovenkant van de lat over. De spanning was om te snijden en de wedstijd was ondertussen een echte topper geworden. Beide ploegen streden onverbiddelijk voor de overwinning. Een verre uittrap van keeper Jur van de Heijden kwam precies in de loop van Tygo van Deventer die alleen op de keeper af kon gaan, maar hij schoot net naast het doel. Ook een afstandschot van Jasper van Acht ging maar net over. Aan de andere kant had Gassel JO11-1 ook wel weer wat geluk, een vrije trap van SES JO11-2 ging voor het doel voor iedereen langs. Het leek in een gelijkspel te eindigen, maar in de laatste minuten van de wedstrijd schoot Tygo van Deventer zijn vierde doelpunt binnen na aangeven van Sil Verhallen en was de vreugde kompleet. Dolblij vierden de spelers van VV Gassel hun overwinning. Door dit resultaat staat het nu samen met de tegenstander van vandaag SES JO11-2 op een gedeelde eerste plaats.