2017-2018

Gassel JO11-1 - SJO Vianen V./HBV JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd Gassel JO11-1 - SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op maandag 07 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 2-2.

Eerste puntverlies voor Gassel JO11-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Afgelopen maandagavond stond de inhaalwedstrijd tussen Gassel JO11-1 en SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 op het programma. Gassel JO11-1 heeft haar eerste puntenverlies moeten incasseren. In een erg spannende derby werd het uiteindelijk 2-2. Gassel JO11-1 kwam al vrij snel op voorsprong. Eerst kreeg SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 een vrije trap dichtbij het Gasselse doel te nemen. Na de vrije trap kreeg Jur van de Heijden de bal in de handen. Hij bracht Tygo van Deventer met zijn verre uittrap in een keer in stelling en deze rondde koelbloedig af 1-0. Daarna golfde het spel op en neer. Beide ploegen kregen mogelijkheden tot scoren. Jazz Goosens kapte zich knap vrij maar zijn schot ging rakelings naast het doel. Daarna was het na een snelle uitval toch raak voor de club uit Vianen/Beers 1-1, keeper Jur van de Heijden was kansloos. Een combinatie tussen Tijn van Boekel, Gijs Thijssen en Tygo van Deventer werd uiteindelijk door laatstgenoemde net over geschoten. Gassel JO11-1 kwam diverse keren goed weg omdat SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 slordig met haar kansen omging. Daarnaast verrichte de Gasselse doelman een aantal uitstekende reddingen. Net voor de rust kreeg Gassel JO11-1 nog een mogelijkheid bij het nemen van een corner, maar de bal ging voor iedereen langs voor het doel.

Na de rust waren de eerste kansen wederom voor Gassel JO11-1. Sil Verhallen had pech met een schot, ook Tygo van Deventer wist niet te scoren doordat de doelman van SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 met uitstekend keeperswerk zijn ploeg wist te behouden voor een tegendoelpunt. Na een snelle aanval over rechts bracht Sil Verhallen de bal precies goed voor op Tygo van Deventer, deze dacht de bal binnen te glijden, maar deze rolde net langs de verkeerde kant van de paal. SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 wist wel goed om te gaan met haar eerste kans in de tweede helft, na een counter werd een mooie combinatie doeltreffend afgerond 1-2. Gassel JO11-1 zocht nu volop de aanval, maar de bal wilde er op de een of andere manier maar niet in. Daarnaast moest de verdediging goed opletten voor de snelle uitvallen van SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1. Na een solo schoot Sil Verhallen alleen voor de keeper net naast. Een geweldig afstandschot van Jasper van Acht stuiterde via de onderkant van de lat op de grond en weer terug tegen de lat het veld weer in. Wederom een schot van Sil Verhallen ging naast. Ook Jazz Goossens verzuimde te scoren. Een corner van Gassel JO11-1 ging voor het doel langs. Bij de daaropvolgende counter dacht SJO Vianen Vooruit/HBV JO11-1 de score uit te bouwen naar 1-3, maar met een uiterste krachtinspanning konden Tjeu Josemanders en Gijs Thijssen een verdere achterstand voorkomen. Bij een volgende aanval van Gassel JO11-1 was het gelukkig wel raak. Sil Verhallen kon in tweede instantie Tygo van Deventer in stelling brengen en hij schoot de 2-2 binnen. Opluchting alom, maar Gassel JO11-1 wilde meer. Een voorzet van Sil Verhallen werd net naast gekopt door Tygo van Deventer. Sil Verhallen zag zijn schot vanaf de rechterflank de onderkant van de lat schampen maar de bal belandde niet in het doel. De laatste kans was ook voor Gassel JO11-1, een afstandschot van Tjeu Josemanders werd door een knappe redding van de doelman van de tegenstander langs verwerkt. Er zat misschien meer in, maar men kon tevreden zijn met het zwaarbevochten punt. Door deze uitslag blijft Gassel JO11-1 de ranglijst tezamen met Toxandria JO11-1 aanvoeren, maar heeft het wel een beter doelsaldo.