2017-2018

Gassel JO11-1 - Toxandria JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO11-1 en Toxandria JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 26 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 4-3.

Gassel JO11-1 wint zeer spannend duel
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Vandaag stond de topper tegen de nummer drie van de ranglijst Toxandria JO11-1 op het programma. Gassel JO11-1 kwam binnen vijf minuten ietwat gelukkig op voorsprong. Beide teams hadden nog geen kans gehad toen de bal van de rechterkant werd voortgezet en de bal niet door tegenstander Toxandria JO11-1 kon worden weggewerkt. Met wat gerommel voor het doel kwam de bal plots voor de voeten van Tygo van Deventer die niet aarzelde en op doel schoot, maar recht op de keeper schoot. De rebound was voor Sil Verhallen die de bal hard in het doel schoot 1-0. Even later had Gassel JO11-1 de kans haar voorsprong uit te bouwen. Een verre ingooi van Tijn van Boekel op Tygo van Deventer werd door laatstgenoemde met een mooie steekpass doorgezet op Gijs Thijssen, zijn schot werd echter knap door de doelman van Toxandria JO11-1 gered. De tegenstander kon even later over de rechterflank uitbreken en met een mooie lob van de spits van Toxandria JO11-1 onhoudbaar over doelman Jur van der Heijden gespeeld, waardoor het 1-1 werd. Beide teams speelden voor de winst en kregen kansen. Bij een schot van Sil Verhallen moest de keeper van Toxandria JO11-1 redding brengen. Aan de andere kant was het door goed verdedigingswerk van Tijn van Boekel en Tjeu Josemanders dat de tegenstander niet scoorde. Een verre uittrap van de Gasselse doelman stuiterde over de laatste man van Toxandria JO11-1 en Timo de Kleijn kon daardoor uithalen, maar zag zijn schot door de keeper gekeerd en tot hoekschop verwerkt. Toch kwam Gassel JO11-1 weer op voorsprong. Tygo van Deventer schoot in eerste instantie na een solo op de doelman, maar in tweede instantie kon hij de bal langs de doelman schuiven 2-1. Maar Toxandria JO11-1 bleef ook goed spelen en zag bij een uitval over links de bal na een schot net naast gaan. Gassel JO11-1 kreeg nog een goede mogelijkheid vlak voor het rustsignaal. Tjeu Josemanders wist de bal op het middenveld te veroveren en kon via de rechterflank opkomen, zijn lage voorzet werd door Tygo van Deventer direkt op de slof genomen maar zijn schot ging naast.

In de tweede helft was het Gassel JO11-1 dat na wat geklungel achterin de verdediging van Toxandria JO11-1 de bal eenvoudig kon binnenschieten 3-1. Opluchting alom, want Toxandria JO11-1 was op dat moment de bovenliggende partij. Toch kon Gassel JO11-1 niet lang van deze voorsprong genieten, want de spits van Toxandria JO11-1 schoot na een solo en wat verdedigers van Gassel JO11-1 achterlatend de aansluitingstreffer binnen 3-2. De thuisploeg moest alle zeilen bijzetten, want Toxandria JO11-1 bleef aandringen. De warmte en vermoeidheid speelde op. Eerst kon Jur van der Heijden nog redding brengen bij een aanval, maar bij een volgende aanval van Toxandria JO11-1 werd de bal via de binnenkant paal binnengeschoten 3-3. De spanning nam toe en het zag er naar uit dat de wedstrijd onbeslist zou blijven. Maar vijf minuten voor het eindsignaal wist Gijs Thijssen de bal op het middenveld te veroveren, hij omspeelde zijn tegenstander en gaf de bal op het juist moment door op Tygo van Deventer. Die wist hier wel raad mee en schoot Gassel JO11-1 opnieuw op voorsprong 4-3. De laatste minuten bleven spannend, maar met uiterste krachtsinspanning bleef Gassel JO11-1 overeind en gaf het geen echte kansen meer weg. Een prima overwinning, met hard werken tegen een goed spelend Toxandria JO11-1. Hierdoor blijven de kampioensaspiraties van Gassel JO11-1 overeind. Volgende week zaterdag de laatste wedstrijd van de competitie. Er volgt wellicht een zinderende finale in en tegen JVC Cuijk JO11-3 dat ook haar wedstrijd won en daardoor één punt onder Gassel JO11-1 staat.