2017-2018

Gassel JO13-1 - Hapse Boys JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO13-1 en Hapse Boys JO13-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 26 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 5-3.

Fraaie overwinning tegen nummer twee
  |  Auteur: Ryan Siroen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Gassel JO13-1 moest vandaag thhuis tegen de nummer 2 Hapse Boys JO13-1. Met maar twee wissels op de bank omdat Alisha Vondel verhinderd was en Rosalie van de Weem helaas dit seizoen niet meer in actie kan komen, werd een nog lastigere pot verwacht dan in voorgaande wedstrijden. De warming-up ging goed, actief zoals deze hoort te zijn. Mooi weer ook zoals de coaches dat het liefste hebben. Van te voren de opstelling en tactiek, alles was duidelijk, dat dachten we tenminste. Hapse Boys JO13-1 begon sterk aan de wedstrijd en op een of andere manier was onze achterste linie nog in dromenland en aangezien de aanval van Hapse Boys JO13-1 hun sterkste linie was resulteerde dit ook al na zeven minuten in de 0-1 tegen. Ze werden enigszins wakker geschud maar blijkbaar niet voldoende want na dertien minuten werd de stand 0-2. Toen de vijftien minuten erop zaten besloot scheidsrechter Berry Arendse tot een drinkpauze en laat dit nu net het kantelmoment van de wedstrijd geworden zijn. Vanuit onze kant werd en nog een keer hard tegen de spelers gepraat en de puntjes op de i gezet en hoe! In de 18e minuut was het Femke van Thiel die hard links van de keeper de 1-2 binnenschoot, er was weer hoop. In de 22e minuut kreeg Femke van Thiel de bal in de kluts mee met de keeper ver voor de goal werd er met een prachtige lob 2-2 van gemaakt. Hapse Boys JO13-1 trapte af en na twee passes was de bal weer voor ons. Ze hadden er duidelijk aan geroken. In de 23e minuut werd Femke van Thiel weer de diepte ingestuurd en je raadt het al. Binnen zes minuten had Femke van Thiel een hattrick op haar naam staan en dus een 3-2 voorsprong. Vlak voor rust wisten we zelfs de 4-2 op het bord te schrijven, Britt van Geffen wist de corner binnen te koppen. Na de rust weer vol uit de startblokken en binnen vijf minuten wist Jelle van Deventer er na een flinke solo 5-2 van te maken waardoor Hapse Boys JO13-1 compleet verslagen achterbleef. De de hoop was weg bij Hapse Boys JO13-1. De wedstrijd werd rustig uitgespeeld zonder eigenlijk nog kansen van beide kanten. Hapse Boys JO13-1 wist vlak voor tijd toch nog een soort eretreffer te maken waardoor de eindstand werd bepaald op 5-3. Prima pot waarbij iedereen hard gewerkt heeft en als team de drie punten binnen heeft gehaald. Tot slot nog een bedankje voor Jasper van Acht die de tweede helft vanuit de JO11 nog bij ons aan gesloten heeft!