2017-2018

Gassel JO7-1/JO7-2 - De Zwaluw JO7-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO7-1/JO7-2 en De Zwaluw JO7-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 21 april 2018. Van de wedstrijden van de JO7 worden officieel geen uitslagen en standen bijgehouden.

Voetbalfeest met totaalvoetbal
  |  Auteur: Roland en Sander (trainers/leiders Gassel JO7-1/JO7-2)  |

Dat één zwaluw nog geen zomer maakt, is een alom bekend spreekwoord. Echter leek dat vandaag anders tijdens de wedstrijd tegen het Oeffeltse De Zwaluw op een zonovergoten Oude Kamp. De dag begon rommelig, omdat De Zwaluw volgens de KNVB maar één viertal zou afvaardigen, terwijl er in de praktijk twee viertallen kwamen opdagen. Aangezien er maar zeven Gasselnaren mee zouden spelen, moesten we op het laatste moment nog één speler extra zien te charteren. Gelukkig was Sam Loeffen al wakker en wilde hij ons graag helpen. Ook al hadden we dus een rommelige start, de onzen waren scherp uit hun bed gekomen bleek later. Ondanks de heerlijke zonneschijn, begon het tijdens de wedstrijden van het begin af aan te regenen. Gelukkig geen water, maar doelpunten, veel doelpunten! Op het eerste veld werd er heel even tegen een achterstand aan gekeken, maar toen werden de mouwen nog hoger op gestroopt. Dit konden de oranjehemden niet over zich heen laten gaan. Joep Boeijen ging op het scherpst van de snede verdedigen en Ruben van Boekel bleek de ideale verbindingsman tussen de achterste en voorste linie. Jesse van Dinther liep in alle gaten, waardoor er nieuwe ruimtes kwamen die Abel Loeffen wist te te benutten. Er werd twee keer met grote cijfers gewonnen. Op het tweede veldje werden de inspanningen van hun Oranje ploeggenoten gekopieerd. Door hard werken en leuk samenspel werden de Zwaluwen aan alle kanten voorbij gevlogen. Sam Loeffen was ouderwets aan het bikkelen, Roel de Klein heerste hierdoor als generaal op het middenveld. Janne Brans zorgde voor gevaar bij het vijandelijke doel en Siem Schippers bleef achterin feilloos overeind door sterk te zijn in de 1 tegen 1 duels. Ook door hen werd twee maal met ruime cijfers gewonnen. Als de term totaalvoetbal nog bestaat, hebben we die vanochtend in Gassel mogen aanschouwen. De tegenstanders werden helemaal vleugellam gespeeld. Dat blijkt ook uit de vier overwinningen en een doelsaldo vandaag van 33 voor en 6 tegen. Een leuk detail is dat elke Gasselnaar minimaal één keer doel heeft getroffen! Het was vandaag dus echt een waar feest, zowel voor de voetballers en toeschouwers!