2017-2018

Gassel JO7-1/JO7-2 - Hapse Boys JO7-1/JO7-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO7-1/JO7-2 en Hapse Boys JO7-1/JO7-2 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 04 november 2017. Van de wedstrijden van de JO7 worden officieel geen uitslagen en standen bijgehouden.

Winstpartij na drukbezochte derby
  |  Auteur: Roland en Sander (trainers/leiders Gassel JO7-1/JO7-2)  |

Deze week mochten we thuis een heuse derby spelen tegen de selectie JO7 uit Haps, waar ook wat Gassels bloed in zat. Onze teams hadden er zin in, bleek tijdens de warming up al. Bij aanvang van de wedstrijd op het eerste veld leek de tegenstander sterker te zijn en kwamen al snel op een voorsprong. Maar toen het Gasselse collectief eenmaal op stoom was, werd het doel vele malen gevonden. Sterk verdedigend werk was er van Joep Boeijen en Boaz Janssen. Op het middenveld toonde Roel de Kleijn zich een echte spelverdeler waarbij hij menig steekbal gaf op de voorwaartsen van deze ochtend, Ruben van Boekel en Janne Brans. Deze linie blonk uit in sterk combinatievoetbal. Uiteindelijk hielden beide teams elkaar in evenwicht, maar bovenal hebben onze jongens en meisjes goed gespeeld en veel plezier gehad. Op veldje twee kwamen de andere jongelingen in actie. In de sportieve wedstrijd(en) gingen zowel onze trots als Hapse Boys en Girls vol voor de winst. Dit resulteerde in een open wedstrijd. Naarmate de wedstrijd vorderde, werd de oranje-witte brigade sterker. Er werd heus tikkie-takkie voetbal gespeeld. De vele toeschouwers vergeleken de onzen al met het Barça van Pep Guardiola. Één van de vele hoogtepunten was een doelpunt waarbij letterlijk iedereen betrokken was. Sam Loeffen veroverde de bal op een bekwame manier om deze vervolgens naar Siem Schippers te passen. Die trapte de bal vervolgens knap naar Jesse van Dinther, die op zijn beurt de combinatie met Abel Loeffen zocht. En zo combineerde zij samen door de Hapse defensie heen. Onze jongens konden door hun scoringsdrift en puik verdedigend werk weer een winstpartij bijschrijven! Wat ook vandaag weer bij beide teams opviel, was het samenspel, plezier en teamgeest!