2017-2018

Gassel JO7-1/JO7-2 - SJO Vianen Vooruit/HBV JO7-1/JO7-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijdjes tussen Gassel JO7-1/JO7-2 en SJO Vianen Vooruit/HBV JO7-1/JO7-2 uit het seizoen 2017-2018 welke zijn gespeeld op zaterdag 18 november 2017. Van de wedstrijden van de JO7 worden officieel geen uitslagen en standen bijgehouden.

Uitstekend teamwork in burentwist
  |  Auteur: Roland en Sander (trainers/leiders Gassel JO7-1/JO7-2)  |

Vandaag een echte burentwist tegen een combinatie van het Beerse HBV en Vianen Vooruit. De messen waren dus geslepen. Dit was de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie waarin we de tegenstander ook twee teams op de been had. Bij één van onze teams leken de messen in het begin toch nog een beetje bot. Ze keken al snel tegen een 0-2 achterstand aan. Onder aanvoering van één van de jongste telgen Sam Loeffen werd het verschil terug gebracht naar één doelpunt achterstand. Toch lukte het de Beerse equipe weer hun voorsprong te vergroten en zij liepen uit naar een 1-4 voorsprong. Onze strijders lieten het hier echter niet bij zitten. Ze gingen nog een tandje bijzetten. Joep Boeijen bleef achter als slot op deur. Sam maakte weer een treffer, waarna Jesse van Dinther enkele malen door de Beerse defensie dribbelde om een voorsprong te nemen, 5-4. Als de tegenstander een tegenaanval in het hoofd had, werd deze vakkundig ontregeld door Boaz Jansen. Daarnaast maakte de HBV-ers ook kennis met de schotkracht en strakke passes van Abel Loeffen. Tegen al dat vernuft van de oranjehemden was Beers niet opgewassen. De onzen hadden met wat meer nauwkeurigheid de voorsprong verder uit hadden kunnen bouwen. Uiteindelijk vond Beers toch een gaatje en konden beiden partijen afsluiten met een gelijkspel. Het tweede potje tegen de JO7-2 van Vianen/Beers werd door onze jongens met grote cijfers gewonnen. Het was eenrichtingsverkeer, ook door het puike verdedigingswerk en assists van Joep. Abel, Sam en Jesse wisten daardoor het net vaak te vinden. Er werd echt als een team gespeeld.

De andere equipe van onze Gassels trots mocht als eerste aantreden tegen de JO7-2 van Vianen Vooruit/HBV. Na een begin waarin beiden teams elkaar in evenwicht hielden was het Gassel die via Ruben van Boekel de score opende. Wat verder vooral opviel waren de bij momenten vloeiende combinaties van onze jongens en meisje. Leunend op een solide verdediging bemand door Siem Schippers en Roel de Kleijn konden de voorwaartsen worden bereikt door onze schakel speelster Janne Brans. Na enkele afstands schoten door Siem welke de paal troffen nam de oranje brigade definitief afstand via doelpunten van Ruben, Roel en Janne. In de tweede wedstrijd was er meer tegenstand en nam Gassel een voorsprong door een prachtige goal van Boaz waarna de wedstrijd op een gelijkspel af leek te stevenen maar in de laatste seconden van de wedstrijd scoorde de tegenstander de beslissende goal. Ondanks deze kleine tegenvaller kunnen we vooral trots zijn op onze teams welke uitblonken in teamwork. Al met al een geslaagde ochtend met twee keer winst, één gelijkspel en één nipte nederlaag. Maar bovenal, het plezier straalde ervan af!