2017-2018

Handel 3 - Gassel 4

Op deze pagina vindt u het verslag van de 4e ronde bekerwedstrijd tussen Gassel 4 en Handel 3 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op dinsdag 20 februari 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 3-3, waarna Handel 3 met 3-1 de strafschoppenserie won.

Eind aan prachtig bekeravontuur Gassel 4
  |  Auteur: Arthur Rikken (leider Gassel 4)  |

Vanavond dan eindelijk de eerste wedstrijd van 2018 voor het vierde elftal. De messen waren geslepen en de mannen stonden te popelen om het heilige gras weer eens te mogen betreden na drie maanden voetballoos te zijn geweest. Maar het eerste kwartier werd Gassel 4 toch behoorlijk verrast door de goed spelende Handelaren. Veel schietkansen van buiten de zestien gingen nog rakelings langs. Tweemaal werd keeper Kevin Siroen vervolgens echter serieus getest, wat resulteerde in evenzoveel rebounds die de uitspelende ploeg ook evenzoveel doelpunten opleverde. De terechte 0-2 voorsprong leek een voorbode voor een monsterscore, maar het Vierdt rechtte de rug kmap en speelde daarna een prima pot. Tot aan de rust was Gassel 4 het team met de beste kansen. De lat en de paal stonden succes helaas in de weg. De thee werd daardoor opgezocht met een achterstand, die nog wel overbrugbaar leek. Meteen na de rust vond Handel 3 het net echter nogmaals, wederom uit een rebound. Hierdoor leek het bijna onmogelijk om nog door te bekeren voor de Gasselse équipe. Maar na de 1-3, een frommelgoal van Kenny Borgers, gingen de aanwezige die-hard supporters er nog eens goed voor zitten en staan. De aansluitingstreffer werd kort daarop ook door Kenny Borgers gescoord, nadat eerst een kopbal van Rob Roefs nog knap werd gekeerd. Het Vierdt rook bloed en zette aan voor de welverdiende gelijkmaker. Ze kreeg deze ook, doordat Rob Roefs een corner ineens op de slof nam en snoeihard binnen schoot. De 4-3 hing in de lucht, maar helaas blies de goed leidende referee al voor het eindsignaal. Penalties moesten noodgedwongen uitsluitsel geven over wie er naar de volgende ronde zou gaan. Handel 3 schoot met scherp, Gassel 4 schoot met name hoog over. Spijtig genoeg het trieste einde van een prachtig bekeravontuur dus voor de Gasselnaren, maar met opgeheven hoofd werd de warmte van de kleedlokalen opgezocht. De uitstekende comeback op basis van inzet en kwaliteit biedt immers vertrouwen voor het vervolg van de competitie, waarin Gassel 4 nog kans maakt op het kampioenschap.