2017-2018

JVC Cuijk JO11-3 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen JVC Cuijk JO11-3 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 02 juni 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 6-8.

Gassel JO11-1 pakt het kampioenschap
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Vandaag stond de kampioenswedstrijd van VV Gassel JO11-1 in en tegen JVC Cuijk JO11-3 op het programma. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen en VV Gassel JO11-1 begon met 1 punt voorsprong op de nummer 2 JVC Cuijk JO11-3. Onder grote publieke belangstelling van de Gasselse zijde, werd het uiteindelijke een erg spannend en zinderend slot van de competitie. VV Gassel begon niet goed aan de wedstrijd. Binnen een paar minuten na het beginsignaal liep VV Gassel al tegen een 1-0 achterstand aan. Gassel JO11-1 kreeg wel direkt na deze teleurstelling de kans om op gelijke hoogte te komen. Tygo van Deventer kon via de rechterkant opkomen en gaf de bal laag voor op de opkomende Bram Jaspers, maar deze schoot net langs. JVC Cuijk JO11-3 verdubbelde de score direkt hierna bij een uitval waarbij het de Gasselse verdediging het nakijken liet 2-0. Gassel verwerkte deze domper echter goed. Het kreeg bij de eerstvolgende aanval de kans op de aansluitingstreffer, een schot werd gered door de keeper van JVC Cuijk JO11-3 maar hij liet de bal los en iedereen dacht dat de bal over de doellijn zou gaan, maar de bal bleef net voor de doellijn hangen en kon worden weggewerkt door de Cuijkse verdediging. Toch lukte het VV Gassel om even later de aansluitingstreffer via Tygo van Deventer te maken en het geloof was weer helemaal terug. VV Gassel ging ervoor maar moest waken voor de Cuijkse uitvallen. Een schot van de JVC spits ging maar net over. Sil Verhallen schoot vervolgens aan de andere kant ook net over het doel. Het spel golfde op en neer, Jur van der Heijden moest redding brengen. Maar het was VV Gassel dat weer wist te scoren en op gelijke hoogte kwam. Een voorzet werd door Jazz Goosens in eerste instantie nog op de paal geschoten, maar de rebound was voor de goaltjesdief uit Gassel, Tygo van Deventer schoot de 2-2 binnen. VV Gassel bleef aandringen. Een pass van Jazz Goosens op Tygo van Deventer werd goed door laatstgenoemde ingeschat en hij rondde koelbloedig af 2-3. De volgende kansen waren voor Gassel, Tjeu Josemanders zag zijn schot gekeerd door de keeper. Bram Jaspers schoot net naast. Tygo van Deventer schoot in een 1op1 situatie de bal tegen de keeper. Bij een verre uittrap van Jur van de Heijden werd de bal via Tygo van Deventer goed meegegeven aan de opkomende Tjeu Josemanders die de bal vervolgens prachtig in het doel schoot 2-4. Jasper van Acht kreeg een vrije trap te nemen, maar zijn schot ging net over. Aan de andere kant moest de Gasselse keeper wel nog een keer een redding verrichten, waarna het rustsignaal klonk.

Gassel JO11-1 kampioen (foto 01)

In de 2e helft begon Gassel JO11-1 beter als in het begin van de wedstrijd en trok het spel naar zich toe. Na een gemist kans, mocht Jasper van Acht een vrije trap nemen op de helft van de tegenstander. Zijn vrije trap werd doorgekopt en Tygo van Deventer zag zijn eerste schot nog gekeerd door de keeper, maar in 2de instantie schoot hij de bal wel tegen het net 2-5. Bij een kort genomen corner van Jasper van Acht op Gijs Thijssen, schoot laatstgenoemde de bal recht voor het doel van JVC waarbij de bal in de kluts bleef hangen, maar Gassel kreeg de bal niet in het doel geschoten. Even later was het wel weer raak voor VV Gassel, wederom was het Tygo van Deventer die de 2-6 binnenschoot. De wedstrijd leek gespeeld, maar niets was minder waar. JVC JO11-3 kwam namelijk sterk terug. Een schot belandde op de paal en de terugspringende bal werd door de spits van JVC Cuijk aan de andere kant van het doel binnen geschoten 3-6. Bij een volgende aanval van JVC Cuijk moest Jur van de Heijden ingrijpen. Maar daarna werd hij toch weer gepasseerd; een lage schuiver betekende namelijk de 4-6. Vervolgens wist JVC Cuijk wederom te scoren 5-6. De spanning was weer helemaal terug. Gassel JO11-1 herpakte zich. Een schot van Tygo van Deventer werd gekeerd door de keeper van JVC JO11-3 en de terugspringende bal werd in een keer door de Gasselse spits op de slof genomen maar zijn schot ging net mis aan de verkeerde kant van de paal. Bij de volgende aanval was het wel weer raak. Gijs Thijssen veroverde de bal op het middenveld en zijn steekpass dwars door het centrum van de verdediging van JVC Cuijk was precies op maat voor Tygo van Deventer, die de bal in de rechterhoek binnen kon schieten 5-7.Gassel JO11-1 wist nogmaals te scoren en de wedstrijd op slot te gooien. Bram Jaspers kon de bal simpel binnentikken na een voorzet vanaf de linkerkant. Daarna was het weer de beurt aan JVC Cuijk dat nog eenmaal wist te scoren 6-8. Jur van der Heijden moest nog eenmaal na een counter van JVC Cuijk redding brengen, daarna klonk het eindsignaal en kon het kampioensfeest beginnen.

Gassel JO11-1 kampioen (foto 01)

De champagne werd ontkurkt, vreugdevuur ontstoken en al dansend en springend werd de overwinning en het kampioenschap gevierd. Het werd nog lang gezellig in de kantine van VV Gassel en natuurlijk mocht een rit op de platte kar niet ontbreken. Proficat met het kampioenschap!