2017-2018

JVC Cuijk JO11-6 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen De JVC Cuijk JO11-6 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 05 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 2-6.

Gassel JO11-1 blijft weer ongeslagen
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Vandaag stond de uitwedstrijd in en tegen JVC Cuijk JO11-6 op het programma. Gassel JO11-1 begon voortvarend aan de wedstrijd. Nadat een eerste kans niet tot een doelpunt kon worden omgezet, was de tweede kans in de vijfde minuut van de wedstrijd wel al raak. Sil Verhallen kon over de rechterflank opkomen, maar zijn voorzet werd door de keeper met de voet onderschept, waarbij de bal voor de voeten van Gijs Thijssen kwam. Deze aarzelde niet in en schoot de bal hoog in het doel 0-1. Gassel JO11-1 bleef aandringen. Een corner genomen door Jasper van Acht werd bij de tweede paal net naast gekopt door Sil Verhallen. Bram Jaspers kon even later de bal op het middenveld van de tegenstander overnemen, via Gijs Thijssen en Sil Verhallen kwam de bal bij Tygo van Deventer die de 0-2 binnenschoot. Gassel JO11-1 bleef kansen creeeren. Een schot van Tjeu Josemanders werd tegengehouden door de keeper van JVC Cuijk JO11-6. Vervolgens hield de JVC-keeper ook een schot van Tygo van Deventer tegen, maar hij moest de bal loslaten en in de kluts die hierdoor ontstond kon Sil Verhallen de bal tussen de benen van de keeper doortikken, waarbij de bal via een verdediger in het eigen doel van JVC Cuijk JO11-6 belandde 0-3. Nadat Gassel JO11-1 nog een paar keer gevaarlijk was met schoten op doel, moest Jur van Heijden redding brengen bij een uitval van JVC Cuijk JO11-6. Gassel JO11-1 kreeg diverse kansen om de score verder uit te bouwen. Sil Verhallen schoot net voor het doel langs. Ook een schot van Tijn van Boekel werd door de keeper gepareerd. Sil Verhallen kreeg opnieuw tot twee keer toe de kans om te scoren maar telkens stond de keeper van JVC in de weg. Na goed verdedigingswerk van Tjeu Josemanders, speelde hij de bal terug op doelman Jur van de Heijen. Zijn verre uittrap werd niet goed beoordeeld door een verdediger van JVC Cuijk JO11-6 waarbij de bal over de speler stuiterde en zoals wel eerder was Tygo van Deventer hier als de kippen bij en strafte die onmiddellijk af, 0-4. Na een prachtige aanval (een "uit het boekje") via Sil Verhallen en Tygo van Deventer, kon laatst genoemde zijn tweede treffer binnentikken 0-5. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft ging het allemaal niet meer zo makkelijk. Dit had waarschijnlijk te maken met en het mooie warme weer, het kunstgras en met name de keeper van JVC Cuijk JO11-6, die met diverse fraaie reddingen diverse doelpunten wist te voorkomen. De eerste kans in de tweede helft was voor Tygo van Deventer; Sil Verhallen legde de bal perfect voor vanaf de rechterflank, maar de inzet was ietwat te zacht en de bal rolde net naast het doel. JVC Cuijk JO11-6 kreeg in de tweede helft ook meerdere kansen. Jur van de Heijden moest een aantal keren ingrijpen. Toch kon hij een eerste tegendoelpunt niet voorkomen. Bij een uitval wist de JVC-spits alleen voor het doel de bal door de benen van de Gasselse doelman binnen te schuiven 1-5. Daarna was het weer de beurt aan Gassel JO11-1. Na een uittrap van Jur van de Heijden kwam de bal bij Tygo van Deventer terecht; zijn pass op Sil Verhallen was op maat, waardoor laatstgenoemde de 1-6 kon binnenschieten. Na een aanval via Jasper van Acht en Gijs Thijssen werd de bal voorgezet op Timo de Kleijn, hij had pech zijn schot werd door de doelman van JVC Cuijk JO11-6 tot corner verwerkt. Ook Jazz Goossens kreeg een aantal kansen om te scoren. Bij een van deze kansen werd hij in de diepte weggestuurd door een slimme pass van Tjeu Josemanders, hij kapte zijn tegenstander uit, maar ook dit schot werd goed gepakt door de keeper. Nadat Gassel JO11-1 een aantal kansen had laten liggen was het JVC Cuijk JO11-6 dat bij een counter nog eenmaal wist te scoren, wat resulteerde in de eindstand van 2-6 in het voordeel van de Gasselse formatie. Wederom een prima overwinning waardoor Gassel JO11-1 nog altijd ongeslagen de ranglijst aanvoert.