2017-2018

JVC Cuijk JO7-1/JO7-2 - Gassel JO7-1/JO7-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijdjes tussen JVC Cuijk JO7-1/JO7-2 en Gassel JO7-1/JO7-2 uit het seizoen 2017-2018 welke zijn gespeeld op zaterdag 14 april 2018. Van de wedstrijden van de JO7 worden officieel geen uitslagen en standen bijgehouden.

Met opgeheven hoofd van veld
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO7-1/JO7-2)  |

Vandaag togen we naar Cuijk om een wedstrijd tegen het plaatselijke JVC te voetballen. De gastclub schatte onze kids op waarde, want onze jongste competitievoetball(st)ers mochten op het hoofdveld aantreden! Helaas (dat vindt althans de schrijver van dit artikel) was dat wel op kunstgras. De oranjehemden leken geïmponeerd door de entourage, het vizier stond niet helemaal op scherp. De tegenstander van vandaag was een maatje te groot. Maar ondanks dat, werd er toch geknokt en gebikkeld om toch een overwinning binnen te slepen. In tegenstelling tot de tegenstanders probeerde de onzen elkaar toch te vinden. Dit kwam op het eerste veld tot uiting na een mooie dribbel van Rubin van Boekel. Hij zag Joep Boeijen vrij staan, die op zijn beurt Roel de Kleijn vond. Roel zag dat zijn buurtgenoot Abel Loeffen er beter voor stond, zodat die het net kon laten bollen. Helaas moesten zij de overwinning aan de gastheren laten, zij het nipt. Op het andere veld konden de oranjehemden imponeren. Met een wat verdedigende instelling, een dosis werkethiek en een tikkeltje geluk, stonden zij aan de goede kant van de score. Jesse van Dinther en Janne Brans heersten op het middenveld en maakte beiden goed gebruik van hun snelheid om af en toe voorin toe te slaan. Boaz Janssen assisteerde hen daarbij. Siem Schippers zorgde voor de aanvoer en Sam Loeffen kon de aanvallen van Jan van Cuijk veelvuldig onderbreken. Toen het kruit was op getrokken bleek dat JVC drie overwinningen op zak had en VV Gassel huiswaarts keerde met één victorie. Ze hebben er hard voor geknokt, dus al met al verlieten we Cuijk met opgeheven hoofd.