2017-2018

SIOL JO11-2 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen SIOL JO11-2 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 19 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 0-6.

Gassel JO11-1 blijft stevig op titelkoers
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Vandaag stond voor Gassel JO11-1 de uitwedstrijd tegen SIOL JO11-2 op het programma. Gassel JO11-1 begon goed aan de wedstrijd en creëerde volop kansen. De eerste kans was na een combinatie van Sil Verhallen en Gijs Thijssen voor Tygo van Deventer maar hij schoot naast. Daarna kreeg Gassel JO11-1 een hoekschop te nemen, waarbij Bram Jaspers op het laatst ook net naast schoot. Gassel JO11-1 bleef volop de aanval zoeken en er werd goed gecombineerd. Bram Jaspers stuurde Tygo van Deventer de diepte in, maar alleen voor de keeper wist hij het net ook nog niet te vinden. De volgende kans was voor Jasper van Acht, hij sloot zijn rush af met een schot op de keeper. Daarna werd de ban toch gebroken. De bal werd op het middenveld veroverd door Tijn van Boekel en na diverse combinaties was het Tygo van Deventer die de bal in het doel schoot 0-1. Sil Verhallen dacht bij de volgende aanval de 0-2 binnen te schieten, maar zijn schot eindigde tegen de lat, de rebound was voor Tygo van Deventer 0-2. Direkt daarna was de wedstrijd eigenlijk al beslist. Jasper van Acht passte de bal naar Tygo van Deventer, die de 0-3 binnenschoot. Bij een van de volgende aanvallen was het wederom Tygo van Deventer die het net voor de vierde keer wist te vinden. Sil Verhallen ging goed via de rechterflank en gaf de bal voor op Gijs Thijssen die de bal mistte, maar Tygo van Deventer stond achter hem te wachten om de bal wel binnen te schieten. Gassel JO11-1 kreeg voor het rustsignaal nog een goede kans. Na een verre uittrap van keeper Jur van der Heijden op Sil Verhallen, belandde de bal na diens schot net naast de verkeerde kant van de paal. Bij een uitval van SIOL JO11-2 hield Jur van de Heijden zijn doel schoon, hij redde knap en de rebound werd over geschoten.

De tweede helft begon een beetje hetzelfde als de eerste helft. Veel balbezit van Gassel JO11-1, wat kansen maar geen goals. Nu werd SIOL JO11-2 wel gevaarlijker en kreeg mogelijkheden om ook te scoren. De verdediging van Gassel JO11-1 moest een paar keer alle zeilen bijzetten om doelpunten te voorkomen. Maar goed verdedigingswerk van onder andere Tijn van Boeken en Tjeu Josemanders voorkwam tegendoelpunten. Kansen voor Gassel JO11-1 waren er volop. Gijs Thijssen schoot via de keeper de bal op de lat. Jazz Goosens schoot na een mooie aanval de bal recht in de handen van de keeper. Tygo van Deventer schoot op de paal, de terugspringende bal dacht Jazz Goosens binnen te schieten, maar zijn schot ging naast. Jasper van Acht had pech met een afstandsschot. Toch werd er nog gescoord. Een voorzet van Sil Verhallen werd door een verdediger van SIOL JO11-2 in eigen doel getrapt en dus 0-5. Aan de andere kant wist Jur van der Heijden een schot tot corner te verwerken. De volgende kans was wederom voor Gassel JO11-1, Jazz Goosens schoot op de keeper na een mooie solo. Bij de volgende uitval van SIOL JO11-2 wist Jur van der Heijden met een fantastische redding de bal met één hand uit de kruising te houden. Gassel JO11-1 wist nog eenmaal te scoren. Jasper van Acht mocht een vrije trap nemen aan de rechterkant van het veld, nadat hij was neergehaald. Zijn voorzet was op maat en Tygo van Deventer kon de bal makkelijk inkoppen 0-6. Gassel JO11-1 kreeg nog een laatste kans, maar een voorzet van Jasper van Acht op Jazz Goosens ging via zijn knie over het doel van SIOL JO11-2. Al met al weer een prima resultaat met mooi combinatievoetbal. Volgende week zaterdag staat de topper thuis tegen Toxandria JO11-1 op het programma.