2017-2018

V.V. Achates JO11-2 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen V.V. Achates JO11-2 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op maandag 14 mei 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 3-9.

Gassel JO11-1 scoort weer volop
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

In verband met het jeugdkamp afgelopen weekend was de wedstrijd V.V. Achates JO11-2 - Gassel JO11-1 verzet naar maandagavond 14 mei 2018. Er werd toch wel een moeilijke wedstrijd verwacht omdat V.V. Achates JO11-2 op de vierde plek op de ranglijst stond, maar achteraf heeft VV Gassel toch wel een makkelijke overwinning binnengehaald. VV GasselGassel JO11-1 kwam razendsnel op voorsprong. Direkt vanaf de aftrap werd de aanval gezocht en vlot door de verdediging van de thuisploeg gecombineerd, waarna Tygo van Deventer de 0-1 binnenschoot. Gassel JO11-1 bleef vervolgens de aanval zoeken. Jazz Goosens schoot op de paal na een voorzet van Sil Verhallen. Even later kreeg Gassel JO11-1 een corner te nemen. Na het nemen van de corner bleef de bal voor het doel van V.V. Achates JO11-2 hangen en kon niet weggewerkt worden. De bal kwam plots voor de voeten van Sil Verhallen die niet aarzelde en de 0-2 binnenschoot. Gassel JO11-1 bleef aandringen en V.V. Achates JO11-2 had niet veel in te brengen. Jazz Goossens legde de bal klaar voor Gijs Thijssen, die niet aarzelde en van afstand de bal richting kruising schoot, maar de keeper van V.V. Achates JO11-2 kon het schot ter nauwernood verwerken tot corner. Bij een volgende aanval van Gassel JO11-1 was het wel weer raak. De bal werd via de rechterflank voorgegeven en Tygo van Deventer kon de bal met hulp van de keeper bij de 1e paal binnen frommelen 0-3. Bijna was het 0-4, Gijs Thijssen nam de bal bij een terugspringende bal direkt op de slof maar zijn schot ging via de lat over. Hierna leek het wel of Gassel JO11-1 wat gas terugnam, het werd ietwat rommelig in het veld en het gaf V.V. Achates JO11-2 de kans om wat terug te doen. Eerst werd de bal bij een corner via de paal naast geschoten. Daarna was V.V. Achates JO11-2 met een aantal counters gevaarlijk maar kon de enorme kansen (schot voorlangs, alleen op de keeper) die het hierbij kreeg niet verzilveren. Gassel JO11-1 nam daarna toch weer het initiatief over en kreeg weer kansen. Een schot van Tjeu Josemanders werd op het laatste moment geblokkeerd, de rebound van Sil Verhallen ging via een verdediger net naast het doel. Tygo van Deventer kon vlak voor het rustsignaal alleen voor de keeper ook niet scoren, hij schoot op de doelman.

De tweede helft begon nagenoeg hetzelfde als de eerste helft ware het niet dat V.V. Achates JO11-2 mocht aftrappen. Bij de aftrap van V.V. Achates JO11-2 werd de bal direct onderschept door Gijs Thijssen die doorspeelde op Tygo van Deventer die met een boogbal de keeper het nakijken gaf en de 0-4 binnenschoot. Gassel JO11-2 bleef volop de aanval zoeken. Een schot van Tygo van Deventer ging net voorlangs. Daarna was het toch Gijs Thijssen die na een aantal gemiste kansen wist te scoren, na een pass vanaf het middenveld wist hij met een schuiver de 0-5 binnen te schieten. Bij de daaropvolgende aanval was het weer raak. Een lage voorzet over de grond vanaf rechts werd in eerste instantie nog door een speler van Gassel JO11-1 gemist, maar Bram Jaspers was er als de kippen bij om bij de tweede paal de 0-6 binnen te tikken. Ietwat later veroverde Gijs Thijssen de bal aan de linkerkant op de helft van V.V. Achates JO11-2 de bal en trok naar binnen en schoot de 0-7 feilloos binnen in de verre hoek. Daarna was het de beurt aan V.V. Achates JO11-2, na niet helemaal goed ingrijpen in de verdediging schoot de spits van de thuisploeg de 1-7 binnen. Bij een volgende uitval van Achatus wist het weer te scoren 2-7. De volgende kans was weer voor Gassel JO11-1. Jasper van Acht kreeg de bal aangespeeld bij een kort genomen corner, hij dacht niet lang na en schoot op doel, maar de bal ketste via de binnenkant van de 2e paal terug het veld in. V.V. Achates JO11-2 counterde vervolgens razendsnel richting het Gasselse doel, maar de spits van Achatus presteerde het de bal voor een leeg doel over te schieten. Tygo van Deventer kon daarna bij een corner de bal simpel binnentikken 2-8. Daarna was het weer de beurt aan V.V. Achates JO11-2 dat bij een uitval via een mooie combinatie kon afronden 3-8. De laatste goal van Gassel JO11-1 kwam wederom op naam van Tygo van Deventer 3-9. De laatste kans van de wedstrijd was voor de thuisclub, maar Jur van de Heijden wist een vierde treffer van V.V. Achates JO11-2 te voorkomen door een fraaie redding.