2017-2018

ST St Hubert/De Willy's JO7-1 - Gassel JO7-1/JO7-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijdjes tussen ST St Hubert/De Willy's JO7-1 en Gassel JO7-1/JO7-2 uit het seizoen 2017-2018 welke zijn gespeeld op zaterdag 09 september 2017. Van de wedstrijden van de JO7 worden officieel geen uitslagen en standen bijgehouden.

Prima competitidebuut Gassel JO7
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO7-1/JO7-2)  |

Op deze regenachtige zaterdag maakten de Gasselse talenten van de JO7 hun officiële debuut in een 'echte' competitie. Deze wedstrijd werd gespeeld in Wilbertoord tegen een combinatie viertal van De Willy's en SC st Hubert. In het begin was te zien dat er her en der wat zenuwen waren. De Willy's scoorde enkele malen, maar de Gasselse boys en girl lieten het niet op zich zitten. Nadat ze de zenuwen van zich hadden af geschud, kwamen ze sterk terug. Na een voorzet van Jesse van Dinther scoorde Ruben van Boekel het eerste Gasselse doelpunt. Dit smaakte naar meer. En dat gebeurde ook! Maar in deze sportieve wedstrijd scoorde de thuisploeg ook nog enkele malen, ondanks het puike verdedigende werk van Siem Schippers en Joep Boeijen. Ook onze gastspeler en jongste telg Sam Loeffen was vaak een sta-in-de-weg voor de tegenstander. Hier kan het echte oranje nog veel van leren, eigenlijk van het hele team!

Competitiedebuut Gassel JO7-1/JO7-2

Daar de eerste helft in het voordeel was voor de gastheren en -vrouw, was de tweede helft duidelijk voor de onzen. Het was Roel de Kleijn die met een snel doelpunt de ban brak, na een goede onderschepping door Janne Brans. Abel Loeffen volgde dit voorbeeld, door een mooi afstandschot te scoren. Hierna volgden nog vele doelpunten voor de Gasselse formatie. Maar het mooiste aan deze wedstrijd was dat onze jonkies lieten zien echt samen te willen spelen als een team! Het nodige enthousiasme was ook zeker aanwezig, ze hadden er de grootste lol in!