2017-2018

ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 - Gassel JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 en Gassel JO11-1 uit het seizoen 2017-2018 welke is gespeeld op zaterdag 29 oktober 2017. De uitslag van deze wedstrijd was 2-7.

Overwinning met dubbele cijfers
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO11-1)  |

Gassel JO11-1 heeft weer eens met dubbele cijfers gewonnen. Het versloeg in Wilbertoord de ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 met maar liefst 2-12! Gassel JO11-1 ging goed van start en had al direct in de eerste minuten de kans om de score te openen. Na aangeven van Sil Verhallen op Jazz Goossens, legde de laatstgenoemde de bal klaar voor de opkomende Tygo van Deventer, maar zijn schot ging voorlangs. Even later wist Tygo van Deventer dan toch de score te openen, na wat draaien en kappen schoot hij de bal binnen 0-1. Gassel JO11-1 bleef de aanval zoeken en kreeg volop kansen. Sil Verhallen schoot net naast, een schot van Gijs Thijssen werd door de keeper gestopt, even later schoot ook hij net naast. Na diverse kansen gemist te hebben was het toch raak, Sil Verhallen kwam goed opzetten via de rechterflank en zijn voorzet werd afgerond door Tygo van Deventer, 0-2. Direct daarna wist Gijs Thijssen via een een-tweetje met Jazz Goossens de score uit te bouwen naar 0-3. Gassel JO11-1 had wel een veldoverwicht maar liet de touwtjes toch wat vieren. De thuisploeg profiteerde hiervan en wist de spanning toch enigszins terug te brengen via een uitval werd het 1-3. Gassel JO11-1 zocht daarna de aanval weer op. Een schot van Bram Jaspers werd gepakt door de keeper. Vlak voor de rust had Gassel JO11-1 ietwat geluk, Sil Verhallen kreeg de bal plotseling voor zijn voeten bij een scrimmage voor het doel van ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 en schoot de 1-4 binnen.

Na de rust kreeg ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 bij een counter een uitstekende kans om te scoren, maar de bal werd voorlangs geschoten. Gassel JO11-1 nam het initiatief weer over. Tygo van Deventer wist de bal op het middenveld te veroveren en kon al dribbelend op de keeper afgaan en schoot onberispelijk de 1-5 binnen. Bij een verre uittrap van de keeper van ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 kon Tygo van Deventer de bal direct koppen naar Sil Verhallen die de bal hoog en kansloos binnenschoot, dus 1-6. Bij de volgende aanval was het wederom raak. Een aanval over rechts werd prima afgemaakt door Tygo van Deventer, 1-7. De score werd verder uitgebouwd. Een voorzet via links werd in eerste instantie nog gemist door Jazz Goossens, maar in de rebound was Gijs Thijssen er als de kippen bij en schoot de 1-8 binnen. Er werd door alle spelers van VV Gassel goed gecombineerd. Jasper van Acht onderschepte de bal op het middenveld en kon over de rechterkant opstomen en hij leverde een prima voorzet af op Jazz Goossens. Met de rug naar het doel toe, kon hij de bal onder zijn voet in een beweging terughalen en hierdoor bracht hij zichzelf vrij voor de keeper en schoot de bal prima binnen, 1-9. Wat later verloor Sil Verhallen in eerste instantie de bal bij een duel voorin op rechts, de bal werd opgepikt door Tygo van Deventer die op zijn beurt Sil Verhallen aanspeelde en hij kon doorlopen op de keeper. Hij was niet zelfzuchtig en passte de bal op Tygo van Deventer die simpel binnen kon schieten 1-10. (
Klik hier voor een kort filmpje van dit doelpunt.)

Direct daarna kon Sil Verhallen weer goed doorkomen op rechts, hij trok de bal terug en speelde de opkomende Gijs Thijssen aan. Deze nam de bal direkt op de slof, maar zijn schot ging over. Tygo van Deventer wist wel nog een keer het doel te vinden, een onhoudbaar schot betekende de 1-11. Het was nog niet klaar met scoren. Sil Verhallen werd de diepte ingestuurd en hij schoot de bal in de korte hoek snoeihard binnen 1-12. Daarna was het de beurt aan ST De Willy's/SC st Hubert JO11-2 om wat terug te doen. Gassel leed achterin balverlies en dit werd direct afgestraft 2-12. Gassel JO11-1 had nog één goede kans, iedereen dacht dat de bal in het doel zou gaan bij een schot van een van de aanvallers van Gassel JO11-1, maar de bal kaatste via de binnenkant van de paal terug in de handen van de keeper. Door deze ruime overwinning staat Gassel JO11-1 nu op doelsaldo op de 1ste plaats in de 3e klasse heren JO11!