2018-2019

Constantia JO8-1 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Constantia JO8-1 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 13 oktober 2018. De uitslag van dit duel was 7-9.

Winst in doelpuntrijk duel
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Op deze zonnige zaterdag mochten we naar Wanroij toe om een bezoek te brengen aan het plaatselijke Constantia. Na een goede warming-up gingen de onzen fel van start. Dit resulteerde in een snel doelpunt voor VV Gassel, de score werd geopend door Jesse van Dinther. Kort daarna kwam Constantia op gelijke hoogte, maar door een eigen doelpunt zorgden zij dat Gassel weer op voorsprong kwam. Gassel kon deze voorsprong uitbreiden naar 1-3 door een doelpunt van Jesse. De geel-groenen gaven echter niet op. De Gasselnaren werden wat te enthousiast, waardoor de verdediging werd vergeten. Hier maakte Wanroij goed gebruik van. De doelpunten vlogen ons om de oren, ondanks het puike keeperswerk van Siem Schippers. De rust brak aan met een 6-3 voorsprong voor de gastheren. Na in de rust orde op zaken te hebben gesteld, werd het de Wanroijnaren oranje voor de ogen. Nadat Jesse de 6-4 had gemaakt, vuurde Ruben van Boekel een kanonskogel af, wat de 6-5 betekende. Gassel rook bloed, want na doelpunten van Jesse werd er een voorsprong bereikt. Dit was echter van korte duur, want het lukte Constantia toch nog een keer door het verdedigingsblok van Roel de Kleijn en Joep Boeijen te komen om gelijkmaker te produceren, 7-7. Gassel was niet erg onder de indruk, want door een mooie combinatie tussen Abel Loeffen en Jesse tekenende de laatste voor de 7-8. Dit werd met een mooie dribbel nog uitgebreid naar 7-9. Daarna kregen beide ploegen nog wat kansjes, maar Tijl Schippers stond oplettend te keepen waardoor de 3 punten mee naar Gassel gingen. Vandaag een enorme mooie teamprestatie neergezet, waarop alle kids trots mogen zijn! Door niet op te geven, je stinkende best te doen en strijd te leveren kun je veel bereiken, vraag maar aan de leden van de JO8 van VV Gassel!