2018-2019

DSV JO8-2 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen DSV JO8-2 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 17 november 2018. De uitslag van dit duel was 4-8.

Gassel JO8-1 verslaat DSV JO8-2
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag moesten we weer vroeg uit de veren om de, naar later zou blijken lange, tocht naar Sint Tunnis te aanvaarden, er stond namelijk een uitwedstrijd tegen DSV op het programma. Of het nu kwam door het vroege tijdstip, doordat het de laatste weken te makkelijk ging of de komst van Sinterklaas, de Gasselnaren begonnen slap aan de wedstrijd. Er was veel sprake van kluitjesvoetbal wat aan beide zijden enkele kleine kansjes opleverden. Door bekwaam keepers werk van Siem Schippers konden we de eerste helft het doel schoon houden. Na de eerste time-out was het Abel Loeffen die de ban brak, 0-1 voor de onzen. Hiermee werd ook de rust bereikt na een matige eerste helft.

Na de rust leek het erop dat Gassel uit een ander vaatje ging tappen. Na doelpunten van Jesse van Dinther liep Gassel uit naar een 0-4 voorsprong. Eén van deze doelpunten kwam voort uit prima voorbereidend werk van Janne Brans en Ruben van Boekel, zoals dit team zo goed kan. Roel de Kleijn zorgde er lange tijd voor dat de gelederen achter gesloten bleven. Hij kon echter niet voorkomen dat De SnelVoeters onze keeper Joep Boeijen passeerde, waardoor het 1-4 werd. Abel scoorde de 1-5, waarmee de time-out werd bereikt. Na de time-out weer hetzelfde spelbeeld als voor rust. DSV kwam zelfs terug tot 3-5, waarna Gassel weer even gas ging geven. Dit resulteerde door doelpunten van Jesse in een 3-7 voorsprong. Na de 4-7 was het slotakkoord voor Jesse na een assist van Tijl Schippers. Hiermee werd toch nog een wat makkelijke 4-8 overwinning geboekt voor de oranjehemden, ondanks het wat matige spel van vandaag. Nog 3 hordes te gaan om de eerste seizoenshelft zonder puntverlies af te sluiten. Wordt vervolgd!