2018-2019

ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-2 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-2 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 08 september 2018. De uitslag van dit duel was 1-13.

Opnieuw monsterzege in bekerduel
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond er een heuse gemeentelijke derby in Grave op het programma tegen de EGS voor de beker. Onze kinderen hadden er veel zin in en dat lieten ze bij de start ook direct blijken. Binnen luttele seconden stond de 0-1 al op het scorebord! Roel de Kleijn ontving de bal van Joud Alhalabi en schoot het leer feilloos in het hoekje van het doel. De dadendrang van de oranje brigade nam grootse vormen aan, want amper één minuut later had Jesse van Dinther de 0-2 al tegen de touwen geschoten. De aanwezige toeschouwers gingen er eens goed voor staan. De boys en girl van VV Gassel hadden een missie, en dat was het publiek vermaken! Via doelpunten van Abel Loeffen en Janne Brans bleef de stand oplopen. Hoe erg de EGS ook hard best deed, tegen dit Gassel was geen kruid gewassen, mede door sterk keeperswerk van Ruben van Boekel, die de 1e helft keepte. Door doelpunten van Roel en Jesse werd de rust bereikt met een 0-8 voorsprong. Na de rust ging Gassel vrolijk verder waar het gebleven was. Ruben gaf de bal voor, waardoor Joud de 0-9 aan kon tekenen. Een strakke vrije trap zorgde ervoor dat EGS haar eretreffer kon bijschrijven. Keepster Janne was kansloos op deze bal, nadat ze al enkele prachtige reddingen had verricht. Uiteindelijk zorgde Abel, Roel en Jesse met hun goals voor een verdiende en mooie overwinning, met liefst 1-13. De trainers waren ook erg in hun nopjes, want de trainingen lijken ook in de wedstrijden uit de komen. Dat bleek wel uit de vele draai- en kapbewegingen, maar ook zeker de absolute wil om duels te winnen. Al met al een heerlijke teamprestatie. Bij winst in de thuiswedstrijd tegen SES volgende week, mogen de onzen een ronde verder bekeren. Kom naar "de Oude Kamp" om onze talenten naar de volgende ronde te schreeuwen!