2018-2019

Gassel JO12-1 - Boekel Sport JO12-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO12-1 en Boekel Sport JO12-2 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 30 maart 2019. De uitslag van deze wedstrijd was 3-0.

Gassel JO12-1 zet zegereeks voort
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO12-1)  |

Gassel JO12-1 heeft haar goede reeks voortgezet met de thuiswedstrijd tegen Boekel Sport JO12-2. Op het zonnige sportpark van Gassel werd een 3-0 overwinning geboekt. In het eerste deel van de eerste helft ging het nog tamelijk gelijk op al kreeg Gassel wel de betere kansen. Via een mooi combinatie opgezet door Nienke Willems en Tjeu Josemanders werd Tygo van Deventer met een steekpass vrij voor de keeper gezet maar zijn inzet ging langs. Daarna was het Tjeu Josemanders die werd aangespeeld door Jasper van Acht en net naast schoot. De keeper van Boekel Sport bracht redding bij een schot van Jazz Goossens. Aan de andere kant kreeg Boekel Sport via uitvallen toch ook wel wat kansjes. Direkt na de hervatting van de pauze in de eerste helft dribbelde Tygo van Deventer zich tussen een aantal tegenspelers door via de rechterflank, zijn voorzet werd binnengeschoten door een verdediger van Boekel Sport, 1-0. Boekel Sport had direkt daarna de kans op de gelijkmaker maar Jur van de Heijden kon dit verhinderen met een redding en de rebound ging via de paal langs. Gassel bleef de aanval zoeken en bij een klutsbal kwam de bal plotseling voor de voeten van Tygo van Deventer die niet aarzelde en de bal op goal schoot waarbij de bal via de keeper toch in het doel belandde 2-0.

Gassel kreeg daarna een grote kans om direkt de 3-0 binnen te schieten maar Bram Jasper kon zijn voet net niet tegen de bal plaatsen bij een lage voorzet. Daarna was hij wel doeltreffend, al had hij wel ietwat geluk. Een schot tegen de keeper kwam vervolgens bij hem terug en hij schoot opnieuw waarbij de bal tussen de benen van de keeper net over de doellijn rolde waardoor de ruststand van 3-0 op het scorebord kwam. De wedstrijd was daarna nog niet gespeeld want in de 2e helft zette Boekel Sport aan en creeerde toch wel wat kansjes, maar de verdediging van Gassel waaronder Gijs Thijsen, Jasper van Acht, Tijn van Boekel en Tjeu Josemanders hielden zich goed stand. Al moest Jur vd Heijden nog wel een aantal reddingen verrichten. Diverse spelers kregen wat kansen en pogingen om te schieten maar de ruststand bleef ook de eindstand 3-0.

Eric van Boekel als scheidsrechter in actie

Op bovenstaande foto is te zien dat voorzitter Eric van Boekel, die deze week de opleiding voor verenigingsscheidsrechter goed had afgerond, de fluit ter hand had genomen om de wedstrijd te leiden omdat de aangestelde scheidsrechter niet was komen opdagen.