2018-2019

Gassel JO12-1 - ST Constantia/Menos JO12-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO12-1 en ST Constantia/Menos JO12-2 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 13 april 2019. De uitslag van deze wedstrijd was 12-2.

Gassel JO12-1 pakt koppositie
  |  Auteurs: Jos Thijssen en Peter Goossens (leiders Gassel JO12-1)  |

Gassel JO12-1 moest vandaag op sportpark "de Oude Kamp aantreden tegen ST Constantia/Menos JO12-2. Het werd ditmaal een eenvoudige overwinning. Binnen enkele minuten nam Gassel de leiding; een voorzet van Tygo van Deventer werd goed afgerond door Tjeu Josemanders 1-0. Kort hierna was het wederom raak voor Gassel. Na een combinatie werd Jasper van Acht aangespeeld, deze twijfelde niet en schoot de bal vanaf een behoorlijke afstand in de kruising 2-0. Gassel bleef de aanval zoeken en kreeg diverse kansen. Bij een afvallende bal na een corner van Gassel kwam de bal bij Gijs Thijssen die de bal met links in een keer op zijn pantoffel nam; helaas werd zijn inzet door de keeper net uit de kruising getikt. Bij een volgende aanval van Gassel kon Tygo van Deventer via de rechterflank opkomen en hij schoot de bal onberispelijk in de verre hoek binnen 3-0. Dezelfde Tygo van Deventer had daarna pech dat zijn schot via de lat overging. . Bij de eerste kans van Constantia was het gelijk raak voor de tegenpartij. Een kans was het eigenlijk niet want de bal werd door de Gasselse verdediging eenvoudig weggegeven waardoor de bal panklaar lag voor de spits van Constantia die de bal daarna binnenschoot 3-1.

De volgende mogelijkheid was voor Gassel, Sem Bernards schoot de bal echter voorlangs. Bij de volgende aanval van Gassel was het wel weer raak. Jazz Goossens legde de bal prima af op Tygo van Deventer die de bal bij de eerste paal binnen kon schieten 4-1. Schoten van Jazz Goossens en Bram Jaspers werden door de keeper van de tegenstander tot hoekschop verwerkt. In de tweede helft was Gassel nog steeds de bovenliggende partij. Een schot van Jazz Goossens kon niet klemvast worden gepakt door de keeper, hij liet de bal los en Bram Jaspers kon vervolgens de bal simpel binnen tikken 5-1. Even later gooide keeper Jur van der Heijden de bal naar de vrijstaande Gijs Thijssen, die de bal in een rechte lijn naar Jazz Goossens wist te passen, deze kon de bal in een vloeiende beweging meenemen en de bal in de verre hoek binnenschieten 6-1. Net voor het fluitsignaal van de pauze in de tweede helft wist Bram Jaspers zijn 2e goal van de wedstrijd binnen te schieten, de bal kwam op een wat gelukkige wijze voor zijn voeten na een klutsbal voor de goal, hij schoot de bal hoog in het doel binnen 7-1.

In het derde kwart wist Constantia toch nog te scoren en maakte de 7-2. Direct daarna wist Gassel de aanval weer te zoeken en schoot Sem Bernards in de korte hoek. De keeper wist het doelpunt te voorkomen. Vanuit een nieuwe aanval waarbij Tygo van Deventer na een handige dribbel aflegde op Bram Jaspers ontstond de 8-2. Na diverse aanvallen weet Lotte Tonies nog een mooie pingel te maken en de bal af te leggen. De verdediging van Constantia voorkomt een vervolg van deze actie. Hoewel Constantia nog enkele keren aanvalt weten Tijn van Boekel en Jasper van Acht hier op professionele wijze mee om te gaan. Gassel blijft druk zetten en na een behoorlijk schot van Tygo van Deventer op de paal weet Bram Jaspers deze weer behendig af te maken. 9-2. Tygo van Deventer krijgt er nog geen genoeg van en neemt een hoge bal in een keer op de slof en maakt de 10-2. Dan onststaat de 11-2 uit een dribbel van Jazz Goossens die vervolgens aflegt op de vanuit het midden naderende Tygo van Deventer. Deze trekt naar rechts en schiet werkelijk snoeihard op goal. Keeper kansloos. In de slotfase weet Tygo van Deventer het laatste doelpunt te maken vanuit schot in de korte hoek. Gassel kan tevreden terug kijken op deze overwinning! Doordat medekoploper ST HRC'27 Stormvogels tegen Montagnards niet verder kwam dan een 3-3 gelijkspel gaat VV Gassel JO12-2 nu alleen aan de leiding met twee punten voorsprong op de nummer twee.