2018-2019

Gassel JO12-1 - Leunen JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO12-1 en Leunen JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 23 maart 2019. De uitslag van deze wedstrijd was 2-1.

Derde overwinning op rij
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO12-1)  |

Gassel JO12-1 heeft in haar eerste thuiswedstrijd in een erg spannend duel de derde overwinning op rij geboekt. Nadat Jur van der Heijden bij de eerste kans van Leunen JO12-1 redding bracht kreeg Gassel een mooie kans op een voorsprong, Tygo van Deventer bracht Jazz Goossens met een steekpass in stelling, maar zijn schot ging net naast. Daarna voorkwam Jur van der Heijden met een katachtige duik een doelpunt. Daarna kreeg Gassel meerdere mogelijkheden; een vrije trap van Jasper van Acht, een schot van Tijn van Boekel na een afgeslagen bal. Ook Bram Jaspers zag zijn inzet vrij voor de keeper langsgaan. Vlak na de break in de eerste helft kreeg Tygo van Deventer een uitstekende mogelijkheid om de score te openen, alleen voor de keeper schoot hij net naast. Bij de volgende kans was het wel raak; een verre uittrap van de Gasselse goalie kwam voor de voeten van Tygo van Deventer die met een mooie lob de keeper verschalkte, 1-0. Ook Leunen bleef gevaarlijk met snelle counters en schoten. Gassel bleef ook kansen krijgen; een inzet van Tjeu Josemanders ging net voor het doel langs. Toch was het Leunen dat de gelijkmaker op een wat gelukkige wijze binnenschoot in de laatste seconden van de eerste helft. Eerst bracht Jur van der Heijden nog redding bij een corner, maar daarna schoot een speler van Leunen de bal via het uitgestoken been van Gijs Thijssen alsnog in het doel en dus 1-1.

In het begin van de tweede helft ging het spel nog steeds heen en weer maar daarna pakte Gassel het initiatief. Na diverse kansen dacht Tygo van Deventer Gassel weer op voorsprong te brengen, maar zijn schot sprong via de binnenkant van de paal weer het veld in. In de rebound schoot Tjeu Josemanders op de keeper en weer daarna schoot Jasper van Acht net over, het leek wel of de bal er maar niet inwilde. Gassel bleef kansen krijgen: Jazz Goossens schoot nadat hij zijn tegenstander mooi uitkapte net naast. Een lage voorzet op Bram Jaspers kon net niet worden binnengetikt en ging voorlangs. Toch kwam Gassel op voorsprong al was het wel op een ietwat gelukkige manier, Tygo van Deventer probeerde zich tussen een aantal spelers door te dringen. Zijn schot werd geblokt, een speler van Leunen wilde de bal daaropvolgend wegschieten, maar schoot tegen dezelfde Tygo van Deventer aan waarna de bal in de goal rolde, 2-1. Gassel controleerde daarna de wedstrijd en gaf geen kansen meer weg. Het had nog wel een keer geluk bij een afstandsschot dat de lat schampte en overging. Al met al een prima overwinning.