2018-2019

Gassel JO12-1 - ST Fiducia/Elsendorp JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO12-1 en ST Fiducia/Elsendorp JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 11 mei 2019. De uitslag van deze wedstrijd was 4-1.

Gassel JO12-1 zet zegereeks voort
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO12-1)  |

Vier weken na de vorige competitiewedstrijd mocht Gassel JO12-1 vandaag eindelijk weer eens in actie komen. Tegenstander op sportpark "de Oude Kamp" was ST Fiducia/Elsendorp JO12-1. Na wat aftasten in het begin werd Gassel JO12-1 wat sterker en kwamen er ook de eerste kansjes. Tjeu Josemanders en Tygo van Deventer probeerden het beide met een schot, maar de inzetten waren niet hard genoeg om de doelman te verrassen. Niet veel later schoot Tygo van Deventer hard voorlangs op aangeven van Nienke Willems. Aan de andere kant had doelman Jur van der Heijden nog niet veel te doen, want de Gasselse verdedigers hadden de zaak prima onder controle. Vlak voor de time-out van de eerste helft kopte Tygo van Deventer na een voorzet van Tjeu Josemanders prima in, maar de keeper kon de bal nog net tot corner verwerken. Ook in het tweede deel van de eerste helft was Gassel JO12-1 de gevaarlijkste ploeg. Met bij vlagen prima combinaties werd het doel van ST Fiducia/Elsendorp JO12-1 onder vuur genomen. De keeper verkeerde echter in prima vorm want iedere bal die tussen de palen ging wist hij te stoppen. Zo speelde Tygo van Deventer zich tweemaal prima vrij en loste hij strakke die beide werden gekeerd. Ook een flinke scrimmage voor het doel met inzetten van Tjeu Josemanders en Tygo van Deventer leverden geen succes op. Een enkele keer wisten de gasten uit te breken, maar Jaspers van Acht, Tijn van Boekel en Gijs Thijssen wisten dreigend gevaar tijdig onschadelijk te maken. Jur van der Heijden moest eenmaal echt in actie komen en deed dat prima. Vlak voor rust leek de 1-0 alsnog te vallen, maar opnieuw voorkwam de doelman dit.

In de tweede helft was de eerste kans voor ST Fiducia/Elsendorp JO12-1, maar doelman Jur van der Heijden voorkwam een 0-1 achterstand en in de rebound werd de bal gelukkig voor Gassel naast geschoten. Niet veel later wist Bram Jaspers na goed storend werk de bal te veroveren en na een verdediger te hebben uitgekapt schoot hij de bal rustig in de hoek, 1-0. De ban leek eindelijk gebroken, maar de voorsprong hield niet lang stand. Een klutsbal vloog uiteindelijk over de Gasselse doelman tegen de touwen. Gassel JO12-1 kon dus weer opnieuw op zoek een voorsprong. In deze fase van de wedstrijd hadden de Gasselnaren het echter lastig. Achterin was het af en toe alle hens aan dek om een tweede tegentreffer te voorkomen. Toch kwamen er aan de andere kwamer ook kansen. Een schot van Jasper van Acht werd nog net geblokt en na een mooi een-tweetje met Tygo van Deventer stuitte Tjeu Josemanders op de doelman. Tijdens de time-out van de tweede helft stond het nog steeds 1-1 dus had Gassel JO12-1 nog één kwart wedstrijd om puntverlies te voorkomen. Al vrij snel na de hervatting was het voor de tweede keer raak. Na een afgemeten voorzet van Gijs Thijssen kopte Tygo van Deventer de bal fraai tegen de touwen. Gassel JO12-1 ging hierna goed en Jazz Goossens en Tygo van Deventer waren dichtbij de 3-1, maar de keeper voorkwam dit. Wat later werd het wel 3-1. Tygo van Deventer dribbelde langs enkele tegenstanders en gaf een voorzet waarna Bram Jaspers via de binnenkant van de paal raak schoot. De bezoekers probeerden nog wel om wat aan de achterstand te doen, maar echt grote kansen leverde dit niet op. Aan de andere kant ging een schot van Jazz Goossens op aangeven van Renske van Geffen net naast. Een minuut of vijf voor tijd besliste Tygo van Deventer de wedstrijd definitief door na voorbereidend werk van Tjeu Josemanders de keeper kansloos te laten met een strakke schuiver. Uiteindelijk dus toch een ruime 4-1 overwinning, maar daar zag het lange tijd niet naar uit.