2018-2019

Gassel JO12-1 - SV DWSH '18 JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO12-1 en SV DWSH '18 JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 25 mei 2019. De uitslag van deze wedstrijd was 4-3.

Goed herstel Gassel JO12-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO12-1)  |

VV Gassel JO12-1 heeft zich goed hersteld na de nederlaag afgelopen maandag tegen koploper ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1. Vandaag stond namelijk de thuiswedstrijd tegen de nummer 3 van de ranglijst SV DWSH '18 JO12-1 (fusieclub de Willy's uit Wilbertoord en SC st Hubert) op het programma. Aan het begin van de wedstrijd ging het gelijk op al had Gassel een klein overwicht. Bij de 2de corner van Gassel, genomen door Jazz Goossens, was het Tygo van Deventer die de bal laag bij de eerste paal binnen kon schieten 1-0. Daarna speelde het spel zich vooral af op het middenveld. Vlak voor de time-out kreeg DWSH '18 nog een corner te nemen, deze werd hoog voor het doel geschoten en viel ietwat knullig in het Gasselse doel 1-1. In het tweede gedeelte van de eerste helft was het Gassel dat goed begon. Via een snelle uitval opgezet door Gijs Thijssen die Jasper van Acht, deze wedstrijd als spits acterend, van achteruit aanspeelde werd de bal doorgespeeld op Tygo van Deventer die goed afrondde 2-1. VV Gassel kreeg vrijwel direkt hierna wederom via een snelle uitval de kans om de voorsprong uit te bouwen, Jasper van Acht schoot de bal echter net voorlangs. Na wat schoten op doel kwam Gassel toch op een 3-1 voorsprong. Jasper van Acht speelde Tygo van Deventer bij een verre intrap aan en deze kon al dribbelde op de keeper afgaan, waarna hij de bal keurig naast de keeper laag in de hoek binnenschoot 3-1.

In de tweede helft ging het spel behoorlijk op en neer. De eerste mogelijkheid was voor Tjeu Josemanders die een afvallende bal direkt op goal schoot, maar de keeper bracht redding. Aan de andere kant was DWSH '18 bij een uitval gevaarlijk, maar de bal werd net voorlangs geschoten. Bij de daaropvolgende corner was het de aanvoerder die de aansluitingstreffer binnenkopte 3-2. De spanning was weer helemaal terug. Jasper van Acht had ietwat pech bij schoten op goal; eenmaal liet de keeper de bal los, maar de rebound leverde niets op, andermaal schoot hij net naast. Bij een voorzet van Finn Wijnen kopte een verdediger van DWSH'18 de bal bijna in eigen doel. Na een mooie dribbel van Tjeu Josemanders bracht deze Tygo van Deventer in stelling, maar zijn schot ging net naast. Toch was het Gassel dat weer wist te scoren. Na een afgebroken aanval bleef de bal voor de goal van DWSH'18 hangen, via wat gefrommel en wat geluk kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Tygo van Deventer die de bal eenvoudig binnen kon tikken, wat zijn en Gassels vierde doelpunt betekende 4-2. Gassel kreeg nog wat mogelijkheden maar via een afstandsschot was het de tegenstander dat ook weer scoorde 4-3. Na de break was het bijna direkt gelijk. Bij een snelle counter van DWSH'18 was het de Gasselse keeper Jur van de Heijden die dit voorkwam door goed uit te komen en de bal net op tijd weg te trappen. De volgende kans was weer voor Gassel, Bram Jaspers werd na een mooie combinatie aangespeeld maar de keeper keerde het schot van hem tot corner. Daarna kreeg Gassel opnieuw een goede kans om de voorsprong weer uit te bouwen maar Sem Bernards schoot helaas vlak voor het doel over de bal heen. Gassel bleef aanvallen, maar DWSH '18 bleef gevaarlijk, vooral via haar rechterspits. Bij een counter moest Gijs Thijssen op het laatste moment aan de noodrem trekken, waardoor de scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de stip leggen. De penalty werd echter uitstekend gered door Jur van de Heijden, waarna het laatste fluitsignaal klonk en de wedstrijd toch winnend werd afgesloten.