2018-2019

Gassel JO8-1 - De Zwaluw JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en De Zwaluw JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 18 mei 2019. De uitslag van dit duel was 16-1.

Officieus kampioen na negende zege
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vanochtend mochten we onze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen spelen, en wel tegen het Oeffeltse De Zwaluw. Op een zonovergoten Oude Kamp kwam de wedstrijd voorzichtig op gang. Gassel was de bovenliggende partij, maar drong nog niet echt aan. Daar kwam snel verandering in. Jesse van Dinther passeerde een paar tegenstanders en gaf Abel Loeffen een afgemeten voorzet. Daar wist Abel wel raad mee, 1-0! Abel kwam hiermee direct op stoom. Hij bracht de stand naar 3-0, waarmee het al wel duidelijk werd wie er met de punten aan de haal zou gaan. Hiermee hielpen de Oeffeltnaren ons zelfs een handje door een eigen doelpunt te maken. Fraaie doelpunten van Tijl Schippers en Jesse brachten een comfortabele 6-0 ruststand op het bord. Na rust grepen de onzen de tegenstander nog meer bij de strot. Roel de Kleijn, die de eerste helft keepte, had al lang in de smiezen waar hij de tegenstander pijn kon doen. Hij scoorde direct twee keer achter elkaar doordat hij vol door joeg op zijn tegenstander. Hierna was het de beurt aan Jesse. Na acties langs de zijlijn kon hij de keeper één keer zelf verschalken en een assist op Abel geven. Gassel kreeg hierna nog wat schietkansen, maar de dappere pogingen van Siem Schippers en Ruben van Boekel stierven in schoonheid.

Joep Boeijen kreeg ook een schietkans, maar zag dat Abel er beter voor stond, waarna Joep Abel in staat stelde zijn doelpuntenproductie omhoog te brengen, 11-0. De nul werd achterin net niet gehouden. Een mooi schot verdween tot vreugde van het meegereisde publiek tegen de touwen. Het laatste stukje was echter weer voor de gastheren. Door drie doelpunten van Jesse en twee van Abel kwam er een 16-1 eindstand op het bord te staan! Daar de KNVB in deze leeftijdsklasse geen standenlijst bijhoudt, kunnen we niet zien of we al kampioen zijn. Met 27 punten en een duizelingwekkend doelsaldo van plus 98 in 9 wedstrijden kan het zomaar zijn dat we al kampioen zijn, officieus sowieso!

GKom onze talenten volgende week het laatste duwtje richting de titel geven! Om 9.30 uur spelen we in Haps onze laatste match. Bij winst, verlies en zelfs (kleine) nederlaag mogen we ons de terechte kampioen van de 2e klasse noemen, een hele knappe prestatie! Graag tot volgende week!