2018-2019

Gassel JO8-1 - DSV JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de tweede ronde bekerwedstrijd tussen Gassel JO8-1 en DSV JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 20 oktober 2018. De uitslag van dit duel was 8-5.

IJzersterk Gassel JO8-1 bekert door
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond voor ons de 2e ronde van de beker op programma. De loting had ons in een thuiswedstrijd gekoppeld aan het 2 klassen hoger spelende DSV JO8-1. Onze talenten konden hun borst dus natmaken! Dat was ook wel direct duidelijk. Waar Gassel vaak snel de score opent, was dat vandaag zeker niet het geval. De wedstrijd, onder leiding van Marco Boeijen, golfde op en neer met wat kansjes aan beide zijden. Door onder andere goed keeperswerk van Joep Boeijen bleef het tot de 12e minuut 0-0. De SnelVoeters (DSV) kreeg echter de wat betere kansen, waardoor zij terecht op een 0-1 voorsprong kwamen. Hierdoor leek de Gasselse formatie wat van slag, want doordat er wat onfortuinlijk werd verdedigd keken de onzen binnen een paar minuten tegen een 0-3 achterstand aan. Gassel deed iets terug, Jesse van Dinther zorgde dat de nul van het scorebord verdween. Beide teams scoorden voor rust nog één keer, waardoor een 2-4 ruststand werd bereikt.

Wat er in het Gassels water zat is niet bekend, maar na rust werd het spelbeeld volledig anders. De oranje brigade kreeg het op de heupen, want 8 minuten na rust was de achterstand van 2-4 omgezet naar een 7-4 voorsprong door een doelpunt van Abel Loeffen en vier doelpunten van Jesse. Veel van deze goals kwamen door mooi en goed samenspel, met name prachtige assists van Janne Brans en Ruben van Boekel. DSV kreeg echter ook wat kansen, maar Roel de Kleijn leek niet te passeren, ook doordat Joud Alhabi diverse aanvallen vakkundig onschadelijk maakte! Toch bracht 'Sint Tunnis' de spanning wat terug door de 7-5 erin te knallen. Het slotakkoord was echter voor Jesse, waardoor onze CUPFIGHTERS met 8-5 zegevierden in deze leuke wedstrijd. Dit mogen we zien als een resultaat om wederom trots op te zijn, want door teamspirit, samenspel en inzet werd deze klinkende overwinnig neergezet!