2018-2019

Gassel JO8-1 - Hapse Boys JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en Hapse Boys JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 28 oktober 2018. De uitslag van dit duel was 13-5.

Vierde competitiezege op rij
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen een oude bekende op het programma, de boys uit Haps. De scherpte was bij Gassel in het begin meer aanwezig dan bij de gasten. Binnen één minuut was het al 1-0 door een doelpunt van Jesse van Dinther. Even daarna kon Haps de gelijkmaker al aantekenen, maar dat liet Gassel niet op zich zitten. De doelpuntenmachine ging op volle toeren draaien, want Gassel kwam op voorsprong en breidde die meteen uit naar 5-1. En dit een tijdsbestek van 3 minuten, door doelpunten van Abel Loeffen en Jesse. Het ging wat te makkelijk en dat kwam het spel niet geheel ten goede. Ondanks dat de kids individueel aardig speelde, was het samenspel wat minder dan de weken ervoor. Zo werden de verdedigende taken wat verwaarloosd, waardoor Haps hun tweede treffer kon aantekenen. Aan dit doelpunt ging echter wel een goede redding van keeper Siem Schippers vooraf, maar tegen drie tegenstanders die de bal onderschepte was geen kruid gewassen. De rust brak uiteindelijk aan met een 8-3 voorsprong door doelpunten van Ruben van Boekel, Abel en Jesse. Na de rust veranderde er niet veel in het wedstrijdbeeld. Gassel bleef de bovenliggende partij en kwam makkelijk tot scoren. Roel de Kleijn en Jesse zorgden voor de productie de tweede helft. Tijl Schippers en Janne Brans droegen hun steentje bij door allebei een assist te verzorgen. Achterin heerste Joep Boeijen door diverse aanvallen van de Hapsenaren onschadelijk te maken. Na het laatste fluitsignaal bleek er een 13-5 overwinning voor de Gasselse brigade op het scorebord te staan. Wederom konden onze talenten een overwinning aan de reeks toevoegen. Hoe lang houden ze deze prachtige serie nog vol?